Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
NickG.
Lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 17 dec 2012, 14:48

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door NickG. »

De andere helm was ook 100% origineel.
Ik heb een goed gesprek gehad met de verkoper (die overigens een expert is, daar twijfel ik niet aan) waarbij hij mij alle punten heeft uitgelegd die mij dwars zaten.
De helm nieten van de vorige helm zaten los omdat hij zeer veel gebruikt was.
Deze komen los door het dag in dag uit te dragen aan de koppel, logisch dus.
Je kon ook zien dat de helm nieten nooit los waren geweest omdat ze voor de rest niet verbogen waren maar strak tegen de binnenring aan zaten.
Het enige wat er met die helm mis was, voor mij dan, was dat hij schoongemaakt was.
Dat had ik niet helemaal begrepen toen ik hem kocht.
Daarom mocht ik hem zonder problemen meteen terugbrengen en kreeg ik mijn geld terug.
Vrijblijvend liet hij mij nog 3 helmen zien, en toen vond ik deze erg mooi.
Niet alle Duitse soldaten verfde hun helmen exact in de zelfde kleur, deze is dus zeldzaam.
Iedere soldaat maakte zijn helm zoals hij hem wou hebben, dus ja daar valt niet over te oordelen.
Deze helm is 100% goed en niet mee gerommeld.
Hier nog even wat foto´s om te laten zien hoe het er van dichtbij uit ziet en met ander licht.
Ik zelf twijfel er geen moment aan dat hij echt is en ik ben er echt super blij mee _/-\o_
Het zou kunnen dat het op foto´s minder geloofwaardig is, maar als je hem in je handen hebt ben je meteen overtuigd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn site! :) http://www.goldeneagle-militaria.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Helemaal gelijk als jij blij bent en zeker weet dat hij goed is is het toch mooi geregeld zo. Maar vergeet niet elke verkoper is een expert. Ik heb wel eens in een hele dure bank gekocht in een hele dure meubelzaak waar iedereen het over had en toch was die niet goed) Wat me wel opgevallen was is dat je in je eerste bericht het erover had dat je dacht dat het binnenwerk eruit was geweest (omdat de helmnieten los zaten) omdat die van binnen ook geverfd was en anders zou je het binnenwerk raken. Ik zou niet weten waarom een soldaat zijn helm van binnen zou verfen en daarbij achter het achterwerk zou willen komen. Vergeet een ding niet elke verkoper is een expert. Ik zeg je heel eeerlijk dat ik deze helm helemaal niks vind en dat doe ik omdat je er zelf om vraagt. (Om de meningen) ik verzamel slechts 22 jaar.

Mvg
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Schwerpunkt »

NickG. schreef:De andere helm was ook 100% origineel.
Ik heb een goed gesprek gehad met de verkoper (die overigens een expert is, daar twijfel ik niet aan) waarbij hij mij alle punten heeft uitgelegd die mij dwars zaten.
De helm nieten van de vorige helm zaten los omdat hij zeer veel gebruikt was.
Deze komen los door het dag in dag uit te dragen aan de koppel, logisch dus.
Je kon ook zien dat de helm nieten nooit los waren geweest omdat ze voor de rest niet verbogen waren maar strak tegen de binnenring aan zaten.
Het enige wat er met die helm mis was, voor mij dan, was dat hij schoongemaakt was.
Dat had ik niet helemaal begrepen toen ik hem kocht.
Daarom mocht ik hem zonder problemen meteen terugbrengen en kreeg ik mijn geld terug.
Vrijblijvend liet hij mij nog 3 helmen zien, en toen vond ik deze erg mooi.
Niet alle Duitse soldaten verfde hun helmen exact in de zelfde kleur, deze is dus zeldzaam.
Iedere soldaat maakte zijn helm zoals hij hem wou hebben, dus ja daar valt niet over te oordelen.
Deze helm is 100% goed en niet mee gerommeld.
Hier nog even wat foto´s om te laten zien hoe het er van dichtbij uit ziet en met ander licht.
Ik zelf twijfel er geen moment aan dat hij echt is en ik ben er echt super blij mee _/-\o_
Het zou kunnen dat het op foto´s minder geloofwaardig is, maar als je hem in je handen hebt ben je meteen overtuigd!
Alle verkopers zijn experten (volgens henzelf) , loop aub niet in die val.
Best als je zelf niet de beslissing kan maken altijd met verzamelaars checken of een helm aankoop waardig is.

Persoonlijk vind ik deze helm nog minder dan de vorige. De verf blinkt ook heel hard, weinig patina.
Binnenkant herverven gebeurt maar in twee gevallen , helm is een reissue (dus in grauwe grijze verf) of ze verven tot aan de band , zonder dat het binnenwerk eruit moet.
Maar camo verf aan de binnenkant komt niet vaak voor.

Losse nieten is typisch voor een gebruikte helm , ze hoeven dus niet allemaal onwrikbaar vast te zitten , integendeel.

Wat heb je voor deze dan betaald ?
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Schwerpunkt »

Als ik de binnenkant bekijk is deze volgens mij niet oververft.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door patrickh »

Nick, als je zoveel geld spendeerd zou ik als ik jou was eerst bij experts te raden gaan (heb zelf geen mening over deze helm, daar ik camo véél te moeilijk vindt). Denk eraan, ook verkopers hebben het niet altijd bij het rechte eind en hebben ook andere belangen, namelijk verkopen... Ik weet niet bij wie je deze gekocht hebt, dus kan ook niets over de eerlijkheid van de handelaar vertellen, ik zeg gewoon mijn mening en ervaring. Heb ook wel eens bij een handelaar iets gekocht wat volgens hem 100% goed was, wat achteraf helaas niet zo bleek. Niemand heeft álle kennis in huis, ook verkopers niet. Nu breng je gelijk iets terug omdat je niet precies wist wat je kocht, om iets nieuws te kopen waarvan je zelf weer niets vanaf weet, niet doen en eerst kennis opdoen!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Erik S. »

2e helm is mooier en idd niet schoongemaakt.

Een re-issue gebeurt ook in veel verschillende gevallen, er is niet 1 "typische" re-issue kleur, er is niet 1 typische re-issue manier van beschilderen. Het kan prima dat de helm ook aan de binnenkant vuil is geworden of zelfs gepit. Zolang jij er niet bij bent geweest kun je nooit aantonen wanneer deze helm beschilderd is. Voor mij zijn allebei de helmen goed.


Ik heb zelf ook al een gecamoufleerde gasmaskerbus gehad met een paar fel rode stippen, dat zegt imho niet zo veel.
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=500445
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Erik S. »

Elke camouflagehelm is uniek, er is geen 2e die exact hetzelfde is. Er zijn diverse soorten, diverse verschillende kleurensets die vaak terugkomen. Zo heeft het 6e FJ regiment een bepaalde camouflagetoon die ze gebruiken ( geel met groen ). Helmnieten die los zitten kan ook prima, zie ik wel vaker. Ben uit mijn eigen helm ook wel eens helmnieten verloren, dat is niets raars. Daarnaast werden helmnieten ook gebruikt om allerlei stukken camouflagedraad, stukken binnenband of touw aan te bevestigen. Dat kun je soms zien, maar soms ook niet. Je moet vooral niet vergeten dat een dergelijk stuk een gebruiksvoorwerp is, en niet altijd in perfecte staat is.

Ik begrijp je frustratie ivm het afkeuren van je helm her en der maar ik ben van mening dat je voor sommige stukken het vanuit de hand moet doen en niet vanaf foto's.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Zou kunnen erik maar ik zie teveel kleuren en in een keer weer kleuren die op de rest van de helm niet voorkomen en stukjes van kleuren. De rooie kleur is heel fel en de andere kleur gifgroen en die kleuren komen niet overeen met de bekende kleuren die gebruikt werden. Rood,groen en de lichter zandgele kleur waren de kleuren die ze vaak bij zich hadden en met elkaar combineerden en makkelijk voorradig waren vanwege de voertuig kleuren die meereisden naar het front doch zagen deze er anders uit. Een prijs van 2250 moet je goed over nagedacht hebben en dan koop je met grote zekerheid die helm. Als je heel enthousiast bent over je helm en in een keer die dag erop een andere haalt en hem omruilt vind ik dat ondoordacht maar een ieder is natuurlijk verschillend. Als je de volgende keer weer iets duurs koopt zou ik voordat ik hem kocht laten zien aan de mensen op het forum om er even wat feedback over te krijgen en dan een totaalbeeld te krijgen van alle meningen waar je om vraagt. Erik heeft zeker gelijk in het feit dat je de helm in de hand moet hebben om hem definitief te kunnen beoordelen. Flitsers en overbelichting geven ook een vertekent beeld.

Mvg oorlogsvarken.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door rood »

Ik heb ook een keer een camo helm laten keuren op WAF. Deze was fake volgens hun aangezien de kleuren te fel waren op de foto's.

Ik heb een keer iemand er in real life naar laten kijken en die was gelijk verkocht, een mooie vroege helm.

Ik denk dat je iets in handen moet hebben om goed te kunnen oordelen, zeker met duitse items en al helemaal met camo-helmen.

Gr. Marcel
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Oorlogsvarken schreef:vind je dat echt??


Mvg oorlogsvarken.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Nieuwe aanwinst Normandy camo helm

Bericht door Oorlogsvarken »

Oorlogsvarken schreef:Zou kunnen erik maar ik zie teveel kleuren en in een keer weer kleuren die op de rest van de helm niet voorkomen en stukjes van kleuren. De rooie kleur is heel fel en de andere kleur gifgroen en die kleuren komen niet overeen met de bekende kleuren die gebruikt werden. Rood,groen en de lichter zandgele kleur waren de kleuren die ze vaak bij zich hadden en met elkaar combineerden en makkelijk voorradig waren vanwege de voertuig kleuren die meereisden naar het front doch zagen deze er anders uit.

Mvg oorlogsvarken.
Plaats reactie