Mauser sniper uitvoering

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Mauser sniper uitvoering

Bericht door Oorlogsvarken »

Toch had die wel leuk gestaan als die goed was geweest. Jammer.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Mauser sniper uitvoering

Bericht door Oorlogsvarken »

Op de pop.
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Mauser sniper uitvoering

Bericht door luc »

Oorlogsvarken schreef:Toch had die wel leuk gestaan als die goed was geweest. Jammer.
Het wapen is goed , de kijker ook maar werden niet te samen gebruikt
De kijker zou beter staan op een G98 .
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Mauser sniper uitvoering

Bericht door Erik »

luc schreef:
Oorlogsvarken schreef:Toch had die wel leuk gestaan als die goed was geweest. Jammer.
Het wapen is goed , de kijker ook maar werden niet te samen gebruikt
De kijker zou beter staan op een G98 .
Daar is-ie ook voor bedoeld. De G98 heeft een veel langere dracht dan de K98 of 98k. Deze firma (dr. Gerard) is in de jaren twintig opgegaan in een ander bedrijf, welke weet ik niet zo. De kijkers van dr. Gerard werden overigens wel degelijk in de Alte Armee gebruikt (1914-1918)
Wapen en kijker te koop?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Mauser sniper uitvoering

Bericht door Oorlogsvarken »

Dat de spullen origineel zijn afzonderlijk snap ik. De kijkers lijken voor mij als leek op het gebied van wapens allemaal erg op elkaar. Bedankt voor de goede nuttige informatie. Het is dus een mauser met een eerste wereldoorlog kijker die ook in de grote oorlog gebruikt is dus beide items afzonderlijk zijn gewoon origineel. Iemand heeft het er toch op gemonteerd voor een doel en veel spullen werden toch wel doorgebruikt bij gebrek.
Het zal idd niet de gebruikelijke combi zijn zoals jij al aangeeft maar vind het ook niet slecht staan om op een pop te zetten die een sniper uitbeeld. (Tenslotte is het geen repro geweer en kijker) Omdat je ook wel echt een kenner moet zijn om de kijker te kunnen indentificeren als een kijker die in eerste wereldoorlog zeker gebruikt is. Alles bij elkaar vind ik hem er wel leuk uitzien en zou het ook niet aan iemand gaan wijs maken dat het een correcte helemaal tekstbook sniper mauser is maar zoals gezegd met een paar kanttekeningen. Ik heb vernomen dat een goeie correcte tekstbook sniper (bijna onmogelijk te vinden)als je die al kan vinden en kopen waanzinng duur kan kosten
En het verschil op een pop als deco is toch niet echt makkelijk te zien. Ik heb al meerder forumleden die een pb gestuurd hebben gesproken die hem willen overnemen van me dus een beetje intressant zal die wel zijn neem ik aan.



Mvg willie
Plaats reactie