Fotocollectie Fuglesang

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Fotocollectie Fuglesang

Bericht door Fuglesang »

Aangezien mijn oude topic een zooitje was en iedereen hier zijn fotocollecties los post, kan ik als fotoverzamelaar natuurlijk niet achterblijven :)

Ik trap af met een foto van een parade met SA-mannen. Helaas kan ik de standaard niet goed lezen, maar wellicht heeft iemand van jullie een idee..
Bijlagen
Klik op de foto om hem te vergroten
Klik op de foto om hem te vergroten
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Fotocollectie Fuglesang

Bericht door Fuglesang »

Hier een foto van een een SS-Mann, toebehorend aan Standarte 49.
Deze zat in Braunschweig. Ik zie een partijspeldje op de stropdas. En ik herken de abzeichen niet zo. De onderste lijkt een verwundetenabzeichen. Maar dat kruis ken ik niet.
Dit is een hele vroege foto. Ik vermoed dus dat de onderscheidingen WO1 zijn. Wie o wie herkent ze.
Tevens heb ik veel moeite het handschrift dat op de achterkant staat te ontcijferen.
Bijlagen
IMG_0019.jpg
IMG_0024.jpg
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Fuglesang
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:10

Re: Fotocollectie Fuglesang

Bericht door Fuglesang »

Een trouwerij van de SA.
Op Zwart-Wit(inmiddels geel/bruin) foto's is het lastig te zien, maar de kepi's lijken mij een zwarte waffenfarbe te dragen.
In dat geval zou dit in Berlijn-Brandenburg zijn. De bruidegom is een SA-Truppfuhrer.
Op de foto zie je ook nog enkele dolken gedragen worden. De bruidegom draagt ook nog een SA-Sportabzeichen

Kan iemand mij vertellen wat die strepen op de mouwen zijn?
Bijlagen
Klik om de foto te vergroten
Klik om de foto te vergroten
Geïnteresseerd in SA en (Alg.) SS, NSB, Germaanse en Nederlandse SS
Plaats reactie