Mijn eerste aankopen

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Amstelwijck »

Een zeer nette verzameling Sarfman !
Mooi dat je ook de oorkonden en niet alleen de medailles verzamelt. Maakt het een stuk aantrekkelijker naar mijn bescheiden mening.
Is je verwundeten abzeichen in silber nog voorzien van een hersteller op de achterzijde ? Mooi stukje.
Het treudienst ehrenzeichen für 40 jahre van Deschler is ook heel fraai met z'n mooie diepgouden finish.
Tja..... sparen voor de 50 jaar. Ze worden toch wel met regelmaat aangeboden maar kosten inderdaad een paar centjes.
Alles op z'n tijd zeg ik altijd maar. Ben overigens wel blij dat ik 'm zelf reeds in mijn verzameling heb. Inclusief oorkonde. :)

zie je volgende update met plezier tegemoet.

groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Hallo Wim,

Dank voor het compliment. Ik vind het persoonlijk ook het leukste/mooiste om setjes compleet te maken. Zo heb ik zo goed als van alle medailles ook de uitgifte zakjes erbij. Bij een 5-tal medailles bijvoorbeeld ook het bijbehorende knoopje. Ik wil ze ook nog aanvullen met de losse spanges.

De verwundeten abzeichen is aan de achterzijde gemarkeerd met L22. Ook hier weer een zakje erbij. Wil hem eigenlijk graag nog in een doosje :-).

De gouden Treuedienst ziet er inderdaad nog zeer goed uit. Ook het doosje is nog in perfecte staat. Daar zoek ik ook wel specifiek naar. De 50 jaar zal ook nog wel even duren maar zo heb ik wat om naar uit te kijken :-)

De volgende update zal zondag gepost worden. Tipje van de sluier (ik weet al wat het gaat worden)......het wordt een uitbreiding van mijn Mutterkreuze.

Sander
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Vandaag in Ciney geweest. Mijn eerste keer. Geweldige beurs maar wat wordt daar een koop onzin verkocht (en vertelt). Des al niet te min toch deze twee leuke stukjes mee kunnen nemen om aan de mutterkreuz verzameling toe te voegen.
Bijlagen
003.JPG
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Will
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 okt 2015, 14:11

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Will »

Goede aankopen weer Sander! Mooie setjes zo bij elkaar aan het verzamelen zie ik!
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Amstelwijck »

Zo zo. Toe maar ! Wat een prachtige aanwinsten weer Sander. Net als ik ook een groot liefhebber van moederkrruizen in alle maten en soorten zie ik. Proficiat met deze schitterende aanwinsten.
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Thanks Gents. Ik ben inderdaad wel een liefhebber van de mutterkreuze en ook van setjes. Helaas geen aanverwante zaken zoals documenten, foto's of overige zaken gezien (of niet goed gekeken, kan natuurlijk ook).

Nog wel (niet op Ciney) een leuk setje gezien van een zilveren mini met LDO zakje (Ja een zakje, geen doosje), maar vind € 190,- voor zo'n setje toch wel wat gortig :shock:
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Gisteren weer naar Overloon (Militracks) geweest. Blijft toch een geweldig evenement. Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan en heb weer een paar leuke spulletjes meegenomen:

- Een zeer mooie winterslacht set. Ring is 100 (Rudolf Wächtler & Lange) gestempeld met bijbehorend zakje. Het zakje is ook gestempeld met L/55
- Een mooi speldje voor bij het zilveren verwundetenabzeichen. Hij is L/11 gestempeld (Wilhelm Deumer)
- Een eerste anschluss meddaille. In dit geval die van sudetenland. Ik wil ze later graag aanvullen met de doosjes :-)
- Een setje knoopjes (zijn ze niet schattig:-) ) ter aanvulling van de setjes.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden.
Bijlagen
027.JPG
001.JPG
021.JPG
004.JPG
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Will
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 okt 2015, 14:11

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Will »

Militracks was de moeite zo te zien! Mooie aanwinsten weer! Een hele nette ostmedaille! Top!
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Amstelwijck »

Weer een paar leuke aanwinsten Sander !
Ik was Zaterdag ook in Overloon maar heb me kunnen beperken tot een paar kleine dingetjes :)
Ik heb wel wat leuke spullen gezien maar voor mij net niet de moeite waard om er zoveel geld voor neer te tellen.
Het was verder wel een hele geslaagde dag.

groet,

Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Vandaag in La Gleize geweest. Was weer gezellig en weer een hoop bekende gesproken. Het weer was dan van het Kwalitatief Uitermate Teleurstellende type, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben ons weer goed geamuseerd.

Natuurlijk ook weer wat leuke dingen meegenomen. Voor mij persoonlijk een huzaren stukje voor mijn mutterkreuz collectie weten te scoren. Het bijzondere aan deze bronzen oorkonde is het feit dat hij aan een Belgische vrouw is uitgereikt. Zeer bijzonder en ik had er zelf geen notie van dat ze ook aan niet Duitse vrouwen werden uitgereikt. Bij de oorkonde zaten ook nog twee losse documenten van haar man. Eén m.b.t. tot zijn dienstverband bij I.G. Farben en één over het feit dat hij 2 maanden vast heeft gezeten. Een bijzondere set in ieder geval.

Daarnaast nog een deutscher volkssturm wehrmacht armband in zeer mooie conditie gevonden en een Lieder Buch van de Hitler Jugend.
Bijlagen
003.JPG
007.JPG
008.JPG
001.JPG
Unser lied 2. teil.JPG
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door jurgen »

Sarfman schreef: Natuurlijk ook weer wat leuke dingen meegenomen. Voor mij persoonlijk een huzaren stukje voor mijn mutterkreuz collectie weten te scoren. Het bijzondere aan deze bronzen oorkonde is het feit dat hij aan een Belgische vrouw is uitgereikt. Zeer bijzonder en ik had er zelf geen notie van dat ze ook aan niet Duitse vrouwen werden uitgereikt.
Nette documenten Sarfman. Zowel meneer als mevrouw Lippert zijn echter Duitsers, maar woonachtig in Brussel. Lippert is een Duitse achternaam, net als de meisjesnaam van zijn vrouw (Wienand) en hij is geboren in Sailauf in het uiterste noordoosten van Beieren. Daarom werd hij tijdens de veldtocht in 1940 ook geïnterneerd door de Belgische autoriteiten. Wel leuk dat ze in Molenbeek woonden. En wel heel gekende plaatsnaam sinds afgelopen jaar.
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Zo, een poos geen nieuwe aanwinsten. Dit weekend echter in Ciney wel weer wat leuks weten te scoren:

- Mijn eerste Hitler Jugend fahrtenmesser gekocht. Nu nog eentje met het motto :-)
- Tevens een Medaille zur Erinnerung an den 13. März 1938 gekocht. Had die van Sudetenland had ik al. Helaas is de Memelland wat prijzig maar hoort er eigenlijk wel bij.

Tot de volgende update
Bijlagen
029.JPG
11.JPG
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Will
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 okt 2015, 14:11

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Will »

Een geslaagde dag gehad zo te zien! Leuke aankopen Sarfman!!
Gebruikersavatar
Sarfman
Lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 nov 2015, 07:48
Locatie: Stein

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Sarfman »

Dank wil, het was inderdaad weer een geslaagde dag :-)
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn eerste aankopen

Bericht door Kugelblitz »

Mooie aanwinsten de laatste tijd, netjes gefotografeerd ook. Leuk om naar te kijken! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Plaats reactie