Hallo allemaal , ik heb een duitse luftwaffe helm m40 gekocht.
Toen ik thuis kwam zag ik dat de nieten waar het binnenwerk aan vast zit een andere kleur hebben.
Het binnenwerk zit er wel strak in maar toch twijfel ik of het er origineel er in hoort.
Ik hoop dat ik uitsluitsel van iemand kan krijgen.
Gr. Paul.
Duitse helm
- Der Blitz
- Lid
Re: Duitse helm
als de nieten effectief een andere kleur hebben, dan zijn dat in ieder geval niet de orginele nieten, wat niet meteen wil zeggen dat helmschaal en binnenwerk niet orgineel zijn he, kan zeker zijn dat de twee zelfs bij elkaar horen, maar nieten vervangen zijn door slijtage van de orginele.
groeten
groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
-
- Lid
-
- Lid
Hallo Ammo , ik zal morgen een paar goede foto's proberen te plaatsen.ammo schreef:Plaats even wat foto,s.
Wat vind jij eigenlijk van de anders gekleurde nieten?
Gr.
- Der Blitz
- Lid
elke niet orginele factor heeft zijn waarde daling uiteraard, als het enkel om de nieten betreft zal dat nog wel meevallen, als bv het gehele binnenwerk niet klopt zal dat een grotere impact hebben bv. groeten
Wir müssen zurück zu unseren traditionen
- Schwerpunkt
- Lid
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 10 keer
Klopt niet , de rivetten kunnen wel degelijk een andere teint van kleur hebben. Vaak zichtbaar op M40 Luftwaffe en M35 helmen.Der Blitz schreef:als de nieten effectief een andere kleur hebben, dan zijn dat in ieder geval niet de orginele nieten, wat niet meteen wil zeggen dat helmschaal en binnenwerk niet orgineel zijn he, kan zeker zijn dat de twee zelfs bij elkaar horen, maar nieten vervangen zijn door slijtage van de orginele.
groeten
Dus foto's plaatsen is een noodzaak om te zien of wat je hebt origineel is.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.