Duitse WO2 verzameling

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
JohanB89
Lid

Duitse WO2 verzameling

Bericht door JohanB89 »

Hey,

Ik ben sinds een kleine 5 weken begonnen met het verzamelen van Duitse militaria, ik heb al een mooi begin, ik probeer zoveel mogelijk bij bekendere dealers te kopen want op marktplaats moet je het maar net treffen en kunnen mensen je ook repro's voor echt verkopen, ik heb al een aantal webshops gevonden in zowel Nederland als Amerika, ben zelf niet zo van in Amerika kopen vanwege de hoge verzendkosten en invoerrechten, een verslavende hobby moet ik zeggen, een vaste uitgave bedrag vaststellen is dan ook belangrijk maar ook wel lastig met al dat moois op de markt :P
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Will
Lid

Re: Duitse WO2 verzameling

Bericht door Will »

Mooi begin heb je al Johan! Medailles ook mooi gedispayed zo!
Wat je zegt klinkt bekent. Er is zoveel moois te koop, het budget wordt iedere keer mastbomen bijgesteld :wink:
Via bekende dealers kopen is zeker een stuk veiliger maar langs beurzen gaan etc is ook echt een aanrader!

Al met al een mooi begin heb je!!
peanut
Lid

Bericht door peanut »

Ziet er al leuk uit zo!
Nog een paar tips: lees je goed in op verschillende andere fora zoals ghw2.com en wehrmacht awards ook zijn goede boeken een investering waard! Beter een boek van 100 euro dan een neppe ek2 van 80 euro!
Hört ihr unseren schritt!
Falschirmjäger, waffenträger alle müssen mit, bleibe auch du nicht zurück!
JohanB89
Lid

Bericht door JohanB89 »

Inmiddels weer een paar items aan mijn verzameling toegevoegd waaronder het organisationsbuch der NSDAP waar ik zeer trots op ben, een gasmaker en 5 zegels het AH erop ongestempeld, in de komende weken komt er natuurlijk nog veel meer bij.

Nog een foto van de medailles, weer wat uitgebreid ;)
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Laatst gewijzigd door JohanB89 op 22 apr 2016, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Sarfman
Lid

Bericht door Sarfman »

Hallo Johan,

Zeker een leuk begin van je verzameling. Zelf verzamel ik ook pas sinds begin dit jaar dus ik weet hoe lastig het kan zijn om iets te beoordelen. Maar inderdaad een verstandige keuze om bij gerenommeerde handelaren te kopen. En zoals Peanut ook al aangeeft gewoon bij een aantal fora aanmelden. De mensen op de forum's helpen je over het algemeen graag en hebben vaak meer ervaring.

Veel plezier met verzamelen en ik ben al benieuwd naar de volgende updates.

Sander
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning" - Erwin Rommel
Stette
Lid

Bericht door Stette »

Stevig begin al!
Is het niet een beetje jammer om dat vaantje met duimspijkers vast te maken aan de wand?
JohanB89
Lid

Bericht door JohanB89 »

Stette schreef:Stevig begin al!
Is het niet een beetje jammer om dat vaantje met duimspijkers vast te maken aan de wand?
Ja misschien wel, ik zit nog te kijken hoe ik het allemaal wat mooier kan stallen, mein kampf en het organisationsbuch zet ik sowieso nog in een houder want liggend op een plank ziet dat er ook niet gepresenteerd uit.
Timster
Lid

Bericht door Timster »

Hoi Johan,

Leuk begin!

Idd erg zonde de vlaggen vast te maken met duimspijker. Ik gebruik daar Tesa Powerstrips voor. Je hebt er wel vaak een flink aantal van nodig, maar je maakt geen gaten in het geheel. Daarnaast heb ik mijn boeken zoals Mein Kampf in bordenstandaards van de Blokker. Deze werken erg mooi om te displayen.

Succes.

Gr. Tim
Plaats reactie