Camo helm
-
- Lid
Camo helm
Deze morgen werd ik wakker gebeld door mijn ma die bij een nonkel de zolder aan het opruimen was. Ik kon mijn oren nauwelijks geloven. Ze had er een Duitse helm gevonden die mijn nonkel toen hij een jaar of 8 was voor zijn huis heeft opgeraapt. Hij vertelde haar dat de Duitsers in het najaar van 1944 Mechelen zijn ontvlucht en bij die vlucht reed er een motor met zijspan voorbij de deur van onze nonkel. Een van de Duitsers is toen zijn helm verloren en de nonkel heeft die opgeraapt.
Ik had geen idee wat voor helm het was tot ik daarnet thuis kwam... Ogen en mond vielen simultaan open
De foto's zeggen genoeg...
Altijd leuk om dergelijke stukken te krijgen van mensen.
Ik had geen idee wat voor helm het was tot ik daarnet thuis kwam... Ogen en mond vielen simultaan open
De foto's zeggen genoeg...
Altijd leuk om dergelijke stukken te krijgen van mensen.
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
-
- Lid
Re: Camo helm
...
"je mag elkaar beschermen, maar doe dit zonder wapens en helmen" een vredesboodschap van een leerling uit het eerst middelbaar waar ik stage heb gelopen...
- michiel01
- Lid
- rammsander
- Lid
- Gegeven: 12 keer
- Ontvangen: 9 keer
Prachtig! Wees er zuinig op.
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
Bedankt voor de reacties.
@rammsander, ga ik zeker doen. Zo een cadeaus komen maar zelden voor...
@Patrick. Ik denk dat hij overschilderd is. Ik heb er wat betere foto's van proberen maken
En voor zij die het graag wilden weten, het is een Q68.
@rammsander, ga ik zeker doen. Zo een cadeaus komen maar zelden voor...
@Patrick. Ik denk dat hij overschilderd is. Ik heb er wat betere foto's van proberen maken
En voor zij die het graag wilden weten, het is een Q68.
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Mooie subtiele camo.
Leuk om te zien!!
Leuk om te zien!!
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
-
- Lid
-
- Lid
Helm is prachtig, maar het verhaal maakt 'm heel bijzonder. Koesteren dat stuk lokale historie!
-
- Lid
Bedankt allemaal voor de fijne reacties.
Idd kan het nog steeds niet geloven dat het mij is overkomen. Ik heb me wel vergist. Het was de nonkel van mijn ma, die toen 16 jaar was als hij de helm heeft opgeraapt maar dat doet natuurlijk niets af aan het verhaal.
Idd kan het nog steeds niet geloven dat het mij is overkomen. Ik heb me wel vergist. Het was de nonkel van mijn ma, die toen 16 jaar was als hij de helm heeft opgeraapt maar dat doet natuurlijk niets af aan het verhaal.