N.V.L Poster (LBD Connectie)

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
Bas J.
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:49

N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door Bas J. »

Hallo,

Heb afgelopen zaterdag een mooie poster kunnen bemachtigen van een nieuwe vriend van mij, die slechts een half uurtje fietsen in Hengelo woont! Heb een ruil met hem gedaan en heb een half uur lopen praten met hem over de verzamelhobby en de spullen die we gingen ruilen. Beste deel is hij heeft meer en zegt dat hij nog een poster heeft, alleen is het bij hem volgens wat hij zegt erg vol dus moet hij hem eerst vinden.

Was een mooie ruil, hierbij zaten ook nog een paar mooie schildjes in mint-staat! Aardige kerel, daar zal ik zeker vaker naartoe gaan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals je kan zien is het een mooie N.V.L (Nederlandsche Vereniging voor Luchtbescherming) poster. De N.V.L was meer een educatieve sector waarbij de LBD zich meer bezig hield met de praktijk. Anders dat de N.V.L cursussen gaf in EHBO en trainingen. Wat de poster ook wat specialer maakt voor mij is het stukje op de achtergrond waar de telefoonnummers van de gemeente te vinden zijn en naast dat ook de hoofden van de plaatselijke Luchtbeschermingsdienst. J van Gessel heb ik kunnen achterhalen dat hij een P.v.v commandant was in de gemeente Vaals. Het uiteinde van Limburg aan de Duitse grens en enkele kilometers van de Belgische grens, dus!

Lijst is verzonden en morgen komt hij aan, dan nog een foto van de poster ingelijst!

Hierbij de fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg,
Bas
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door patrickh »

Mooi!
Bas J.
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:49

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door Bas J. »

patrickh schreef:Mooi!
Dankjewel, Patrick :)
Gebruikersavatar
Memory
Lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 03 mar 2012, 21:27
Locatie: Nijverdal

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door Memory »

Interessante poster! Ook leuk om te lezen dat de eerste die bij de brand kwam ipv een helm ook een pan of vergiet op mocht doen ;)
Men moet niet aan de Almachtige trotseren. Op deze manier heeft een hogere macht die orde die ik helaas niet kon handhaven hersteld.
Gebruikersavatar
Kevinbes
Lid
Berichten: 362
Lid geworden op: 03 jan 2015, 15:51
Locatie: Achterhoek

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door Kevinbes »

Een erg mooie poster!
Always be happy!! :)
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door arie »

Zeker een mooie aanwinst, heb deze poster niet eerder gezien.
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Bas J.
Lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 24 nov 2012, 10:49

Re: N.V.L Poster (LBD Connectie)

Bericht door Bas J. »

Dankjewel allemaal voor de mooie reacties. :)
Hier is hij ingelijst; het resultaat mag er zijn!

Afbeelding

Mvg,
Bas
Plaats reactie