Eindelijk ... eindelijk ben ik er in geslaagd om dergelijk mooi ding op de kop te tikken. Ben er op 29 december zelf om gereden om het nog voor het eind van 2016 in mijn bezit te kunnen hebben!
De raket is nog heel soepel in z'n 2 delen uit elkaar te halen. Op de romp zelf is nog een geschilderde Romeinse 3 (III dus) zichtbaar. Alles is natuurlijk volledig vrij van explosieven.
Het item staat nu gezellig tussen de andere speeltjes in de living te blinken. En ja ... mijn vrouw hangt al eens een kerstmuts over één van mijn granaten ... geven en nemen heet dat.
Nebelwerfer 41 - raket
- collectorwwii
- Lid
- collectorwwii
- Lid
Re: Nebelwerfer 41 - raket
Neen, ontsteker is er niet bij, maar eenvoudig te vinden. Koop ik me wel eens als ik heel erg wakker ben....
- collectorwwii
- Lid
leeg
Laatst gewijzigd door collectorwwii op 08 jan 2017, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- collectorwwii
- Lid
beetje verder gezocht en ik vond dit :
A complete round of this rocket projectile is composed of the following components (refer to photograph above): (i) pressed metal ballistic cap, which is screwed onto the projectile (j) a motor tube;
De kop moet er dus inderdaad na montage nog af te schroeven zijn, maar ik ga geen poging ondernemen om dat te doen ... bang dat ik één en ander zou beschadigen. Ik heb namelijk niet meteen het juiste gerief bij de hand om dat tot een goed einde te kunnen brengen
.
A complete round of this rocket projectile is composed of the following components (refer to photograph above): (i) pressed metal ballistic cap, which is screwed onto the projectile (j) a motor tube;
De kop moet er dus inderdaad na montage nog af te schroeven zijn, maar ik ga geen poging ondernemen om dat te doen ... bang dat ik één en ander zou beschadigen. Ik heb namelijk niet meteen het juiste gerief bij de hand om dat tot een goed einde te kunnen brengen