M35 SD

Laat je collectie en aanwinsten van asmogendheden (en marionettenregimes) militaria zien
Plaats reactie
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

M35 SD

Bericht door ww2 freak »

Vandaag een mooie M35 binnegekregen
Met nog resten van wehrmacht decal en nog veel appelgroene verf, en deels het kinriempje
Leuke pot! :)
8197A7BE-FF69-438A-83C9-963E803E115F.jpeg
1731683F-5C4A-4630-9773-A86445003189.jpeg
63ADA529-78E0-483C-9FB1-8B3716E7F5DB.jpeg
Ouwepoep
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:00

Re: M35 SD

Bericht door Ouwepoep »

Nice...Waar vindt je zoiets? ( Nee niet Vonk).
Ziet er mooi uit,
Vind het altijd intrigerend waar de dingen vandaan komen,(onderdeel locatie etc) en wat het meegemaakt heeft
Van een sommige/heleboel dingen kom je daar nooit achter.
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: M35 SD

Bericht door ww2 freak »

Ouwepoep schreef:Nice...Waar vindt je zoiets? ( Nee niet Vonk).
Ziet er mooi uit,
Vind het altijd intrigerend waar de dingen vandaan komen,(onderdeel locatie etc) en wat het meegemaakt heeft
Van een sommige/heleboel dingen kom je daar nooit achter.
Thanks!

Ja deze heb ik gewoon van een bekende dealer overgekocht, ma als je het internet afzoekt kom je ze genoeg tegen! En vaak nog wel met een verhaaltje erbij, bijvoorbeel wat je ook nog vaak hoort is een zoldervondst of schuurvondst en als dit dan bijvoorbeel in omgeving arnhem is ofzo dan heb je eigenlijk al een beetje van een verhaal, 9 van de 10 keer is die dan betrokken geweest bij Market garden, vaak ook nog in super staat. En wat bodemvondsten betreft meestal aan het oostfront vind je ze nog in redelijke staat. En het klopt wat je zegt vaak kom je nooit achter het verhaal wat het natuurlijk wel een stuk interessanter.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4872
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: M35 SD

Bericht door asjemenou »

De verkoopverhaaltjes moet je meestal maar met een korreltje zout nemen. Omdat WOII objecten door de jaren heen in vele handen kunnen zijn overgegaan is de afkomst ervan door jou vaak niet meer te achterhalen. Door het Internet worden WOII objecten tegenwoordig wereldwijd verkocht. Een Duitse helm kan zodoende zijn oorsprong hebben in Noorwegen, Frankrijk of een voormalige Sovjet republiek.
Waarschijnlijk ken je deze gevleugelde uitspraak al; "Buy the item, not the story". Zaak is dat je het object als WOII gedateerd kunt herkennen zonder het bijbehorende verkoperspraatje.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
stalingrad43
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 apr 2012, 13:33

Re: M35 SD

Bericht door stalingrad43 »

Sluit me helemaal aan bij asjemenou ben daar zelf eens goed de mist bij ingegaan dus daar leer je van ga uit van het item en niet van het verhaal dat erbij zit en doe veel research voor je een item koopt kan je vaak de ellende besparen van een "orgineel "item wat het dan niet blijkt te zijn !
Ouwepoep
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:00

Re: M35 SD

Bericht door Ouwepoep »

Waar je de spullen kan vinden dat weet ik wel.Maar idd wat is dan het verhaal..
Ben zelf in het bezit van een mooi item waarvan ik exact weet datum en bijna uur nauwkeurig. Zelf uit t duinzand gevist van kapot geschoten bunker,
Dikke scherf van granaat afgeschoten op Pointe Du Hoc op 6 juni 44 vanaf 5,45 door de USS Texas..plaats binnenkort wel foto..
Maar idd van een heleboel spullen..Buy the item not the story..Jammer want de geschiedenis van t item is natuurlijk super als je dat weet te dateren, plaatsen etc.
ww2 freak
Lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 29 mar 2009, 21:00

Re: M35 SD

Bericht door ww2 freak »

Ouwepoep schreef:Waar je de spullen kan vinden dat weet ik wel.Maar idd wat is dan het verhaal..
Ben zelf in het bezit van een mooi item waarvan ik exact weet datum en bijna uur nauwkeurig. Zelf uit t duinzand gevist van kapot geschoten bunker,
Dikke scherf van granaat afgeschoten op Pointe Du Hoc op 6 juni 44 vanaf 5,45 door de USS Texas..plaats binnenkort wel foto..
Maar idd van een heleboel spullen..Buy the item not the story..Jammer want de geschiedenis van t item is natuurlijk super als je dat weet te dateren, plaatsen etc.
Nice! Ik zie de fotos wel eens verschijnen lijkt me cool!
Ik denk zelf idd ook als je er 100% van moet uitgaan dat het verhaal klopt wat je in principe erbij koopt dan valt er niet veel meer te kopen.
Ouwepoep
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:00

Re: M35 SD

Bericht door Ouwepoep »

Hier de scherf
is onderkant van granaatkop waar de granaat in de huls bevestigd was.
Zag paar dagen later zo`n granaat in museum daar staan. en kon gelijk zien wat ik gevonden had
Als waarde heeft de scherf niks,Maar als lading(lol) juist onschatbaar omdat dit nu helemaal terug te leiden is naar D-day etc
Bijlagen
20171225_213920.jpg
20171225_213652.jpg
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: M35 SD

Bericht door Erik »

Moderator:
Dit gaat niet meer over de helm. Geen twee onderwerpen in één stuk! Open je 'm even in een nieuw onderdeel?
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Ouwepoep
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2017, 14:00

Re: M35 SD

Bericht door Ouwepoep »

Erm,,was reactie en antwoord op ww2freak,
Maar mss link hier dan naar nieuw?
viewtopic.php?f=80&t=41908
Plaats reactie