Ik wil je niet verontrusten maar ik zou proberen de koop terug te draaien.
Dit is niet een model dat ik ooit op een foto ben tegengekomen en de wijde open steekzakken en afwezigheid van sluitflappen en ritszakken maken hem totaal ongeschikt als vliegjas.
Die jassen waren privé aanschaf dus er is variatie.
Zeer populair bij vlieg- en panzertroepen omdat ze er zo stoer uitzagen en van goed stevig
leer waren dat bescherming bood tegen brand.
Maar ook veel aangetroffen bij andere onderdelen in het Duitse leger.
Ik denk dat dit een gewone dunne leren sportjas is, niet eens geschikt als motorjas.
Met een aankoop als deze moet je je afvragen of je hem ooit makkelijk door kunt verkopen of dat iedereen je zal vertellen dat het niet klopt.
Dus raad ik je aan een jas te kopen die je in oa deze thread tegen komt:
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... 064&page=3
Dat zijn jassen waar grote LW verzamelaars vol achter staan.
Al het andere zal met argusogen bekeken worden.
En de handelaar in kwestie zou ik ZEKER in deze niet op af gaan.
Punten waar mijn oog op viel of die ik opmerkelijk vond:
RiRi ritsen zijn en waren overal in die tijd en ze waren er al van plastic ook, maar zijn ook lang na de oorlog nog gebruikt.
Of over gezet.
Waarom is die rits duidelijk oud en mist hij verf maar zijn de knopen op de schouder gloedje nieuw, geen spatje verf er af?
Nou ja, dat kan misschien nog maar er is ook kans is dat ze later toegevoed zijn.
De lusjes voor de adelaar zijn een leuk detail maar voor elke kleermaker met verstand van uniformen er op te maken.
En als de jas toch bij de kleermaker was had ik ook lusjes voor mijn Fliegerabzeichen er op laten zetten.
Daar zou ik erg trots op zijn denk ik.
Schouderstukken matchen trouwens nou niet bepaald met de uitstraling van de jas en lijken me ook later toegevoegd.
Ik heb bijgevoegde thread al vaak doorlopen, je komt verschillende modellen tegen, maar ritsen en flapjes zijn bijna altijd aanwezig en dik leer is altijd aanwezig.
Het vriest hoog in de lucht opbijhoge snelheden, warmte is van levensbelang.
Ik vind dit dunne leer er leuk uitzien voor op de grond bij goed weer maar niet voor hoog in de lucht tegen 300 km per uur.