Collectie dusver
Collectie dusver
Na een hele tijd niks meer op het forum te hebben gezet, en na een hele tijd verzamelen hierbij een korte update.
- laurens jan
- Lid
- Gegeven: 23 keer
- Ontvangen: 6 keer
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 65 keer
- Ontvangen: 114 keer
Re: Collectie dusver
Inderdaad een mooie collectie. De IKEA is toch maar blij met ons verzamelaars. 
Wat is het verhaal achter de doorzeefde Nederlandse M27 helm?

Wat is het verhaal achter de doorzeefde Nederlandse M27 helm?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
- Gegeven: 35 keer
- Ontvangen: 39 keer
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 65 keer
- Ontvangen: 114 keer
Aha, dit gegeven was ik even vergeten.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Zelf vind ik het hj dolkje wel een van mijn top aanwindsten. Het enigste nadeel is dat het hk wibertje er uitgehaald is geweest en er opnieuw is ingeplakt. Ik zal een paar close ups toevoegen. Op het dolkje staan een aantal dingen in gekrast. Ten eerste zijn naam Josef Müller. En op de achterkant MHJ (Marine Hitlerjugend) Gefolgschaft 13/75 Bremen. Het verhaal wat ik bij de dolk gekregen is dat deze Josef door een Poolse militair in Breda op 18 jarige leeftijd zou zijn doodgeschoten. De Pool heeft hierbij de dolk buitgemaakt en later het wibertje er uitgehaald door het hk. Josef zou zijn begraven in ysselsteijn, maar helaas liggen er hier, ik geloof 7 met dezelfde naam. Als er iemand meer informatie over kan geven; Graag.. mvg
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Je kunt onderzoeken wanneer de confrontaties tussen de Polen en de Duitsers zijn geweest in Breda. Müller zou toen achttien geweest moeten zijn, je hebt dan grofweg het geboortejaar. Kijk eens of er tussen die zeven Joseph Müllers iemand zit met dat geboortejaar. Dan ben je alweer een stukje dichterbij.
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Klopt erik, ik ben 2 jaar geleden een keer wezen kijken daar en heb even in het boek gesnuffeld. De jongste die ik kon vinden was 20 dacht ik zo. Bij een enkele stond ook niet meer bij als een naam. En ik weet ook niet of hij bekent is begraven.
- Erik
- Beheerder
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Wat bekend is dat er twee Joseph/Josef Müllers in aanmerking komen. Eén geboren 21 juni 1924 en overleden 26 sept 1944 ligt. Lastig echter is dat de voorbereidingen om Breda te bevrijden op de 27e begonnen waarna op de 28e de Polen Breda binnendrongen. De ander overleed de dag ervoor, de 25e. Niet gezegd is dat ze sneuvelden en of ze dat deden in de buurt van Breda. Dat deden ze namelijk niet. De één is van Enschede overgebracht naar IJsselstein, de ander heeft tot 1949 begraven gelegen in Orthen.
Misschien dat de Kriegsgräberfürsorge je verder kan helpen? https://www.volksbund.de
Misschien dat de Kriegsgräberfürsorge je verder kan helpen? https://www.volksbund.de
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>: