mijn collectie US

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fleur.v.d.kemp
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 jan 2018, 17:08

mijn collectie US

Bericht door Fleur.v.d.kemp »

Hallo allemaal,

Na iets meer dan 1,5 jaar verzamelen heb ik sinds kort de keuze gemaakt om mij te gaan focussen op US en een beetje Britse Airborne (ik woon dicht bij Arnhem). Na bijna al het Duitse verkocht te hebben en weer een paar leuke aankopen gedaan te hebben heb ik mijn vitrine kastje mooi ingericht. De bovenste twee schappen is allemaal origineel US. Daar onder een aantal patches van o.a. de Britse Airborne en de onderscheidingen van mijn overgroot opa die bij het verzet zat tijdens de 2e wereldoorlog en meerdere Britse en Amerikaanse piloten heeft geholpen om te onderduiken toen ze bij de Duitse grens waren neergestort. Daarbij heb ik ook nog alle officiële documenten van de onderscheidingen en ook een document van president Dwight D Eisenhower gericht naar mijn opa. Daarbij ook een foto van Colonel Glenn E Duncan, dit is een piloot die bij opa ondergedoken zat. Deze foto heeft opa later gekregen van hem. En als laatste heb ik nog een paar Duitse items. Laat me maar weten wat jullie er van vinden :)
krijg helaas de foto's niet allemaal recht...... :roll:
Bijlagen
vitrine.jpg
vitrine 1.jpg
vitrine 2.jpg
vitrine 3.jpg
vitrine 4.jpg
vitrine 5.jpg
vitrine 6.jpg
vitrine 8.jpg
vitrine 10.jpg
Colonel Glenn E Duncan, 8th US Air Force
Colonel Glenn E Duncan, 8th US Air Force
Gebruikersavatar
opheusden1944
Lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 aug 2011, 15:11
Locatie: Opheusden
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 1 keer
Contacteer:

Re: mijn collectie US

Bericht door opheusden1944 »

Ziet er leuk uit zo Fleur!
Kijk ook eens op: http://www.opheusden1944.nl
voetpoeder
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2009, 16:00

Re: mijn collectie US

Bericht door voetpoeder »

Leuke vitrine Fleur ,mooi materiaal, slim trouwens om U.S. te gaan verzamelen.
Vooral de toilet artikelen als scheerschuim merken, poeders,pakjes zakjes en ander persoonlijk spul doet het goed in mijn vitrine.
Nu nog een fraaie U.S. helm. :wink:
Wesley92
Lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 nov 2014, 00:47
Gegeven: 2 keer

Re: mijn collectie US

Bericht door Wesley92 »

Leuke items maar wat alles echt leuk maakt is het verhaal er achter
Plaats reactie