De set bestaat uit drie ordes (zonder bijbehorende boekjes), acht medailles met het bijbehorende boekje, een medaille zonder boekje en een los boekje zonder het bijbehorende insigne.
De groep is dus niet compleet, en ik heb het vermoeden dat er met de ordes ook iets niet klopt. Een veteraan kreeg meestal maar één 1985-versie van de Orde van de Patriottische Oorlog. Kameraad Stepanovitsj kreeg al een Rode Ster, wat hem recht geeft op een 1e Klasse 1985-OPO, dus de 2e Klasse hoort waarschijnlijk niet bij de groep. Ook verkeert één medaille in slechtere staat dan de andere medailles, wat verdacht is. Waarschijnlijk zijn hier dus twee medailles omgewisseld.
Ondanks de mankementen is het wel een interessant groepje. Het was eigenlijk één document wat mijn aandacht trok en waardoor ik de groep gekocht heb: het certificaat voor het Insigne "50 jaar lid van de CPSU". Kameraad Stepanovitsj was al in 1919 lid van de Communistische Partij, en dus al een oudere man in de oorlog en ongetwijfeld geen gewone soldaat.
Ik ga deze persoon en deze Rode Ster laten onderzoeken. Dan weet ik in ieder geval of de Rode Ster bij de groep hoort, en wat voor een man kameraad Stepanovitsj was. Iemand die al in het prille begin lid van de CPSU werd was ongetwijfeld geen gewone soldaat... Een hoge officier? Een politicus? Wie weet...

- Orde van de Rode Ster, type 6, variant 2.1 # 668889, Munt van Moskou, voorjaar 1944 (voorkant - achterkant)
- Orde van de Patriottische Oorlog 1e Klasse, type 3, variant 1 # 1424470, "Russkiye Samotsveti" Fabriek Leningrad, tweede helft jaren '80
- Orde van de Patriottische Oorlog 2e Klasse, type 3, variant 1 # 3536816, "Russkiye Samotsveti" Fabriek Leningrad, tweede helft jaren '80
- Medaille voor de Verdediging van Moskou
- Jubileumsmedaille voor 20 jaar Overwinning in de GPO
- Jubileumsmedaille voor 30 jaar Overwinning in de GPO, variant 1
- Jubileumsmedaille voor 40 jaar Overwinning in de GPO, variant 1
- Medaille voor Dappere Arbeid in de GPO
- Medaille voor de Veteraan van de Arbeid, type 2
- Medaille voor de Ontwikkeling van onontgonnen Landen
- Jubileumsmedaille voor 50 jaar Krijgsmacht van de USSR
- Jubileumsmedaille voor 60 jaar Krijgsmacht van de USSR
Wat we weten aan de hand van de boekjes:
- 12-08-1944 - Medaille voor de Verdediging van Moskou
- 28-09-1946 - Medaille voor Dappere Arbeid
- 01-10-1968 - 50 jaar Krijgsmacht
- 24-12-1965 - 20 jaar Overwinning
- 1969 - Insigne "50 jaar lid van de CPSU"
- 03-11-1975 - 30 jaar Overwinning
- 21-04-1978 - Veteraan van de Arbeid
- 12-02-1979 - 60 jaar Krijgsmacht
- 1985 - 40 jaar Overwinning (Datum niet ingevuld)
De jubileumsmedailles vanaf 1989 ontbreken, dus kameraad Stepanovitsj is tussen 1985 en 1989 overleden.
Hier het boekje van het CPSU-insigne: