Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kugelblitz schreef:Ziet er Luftwaffe uit inderdaad, als de stof blauw/grijzig is...
Zitten de leren draagriemen er ook nog aan, of slechts de haken?
Groeten, Kugel!
Ja, is blauw/grijzig. gekregen van mijn grootvader (dank aan hem.)
Hoe bedoel je van leren draagriemen?
op de rug er van zitten stoffen riemen, die aan ringen verbonden zijn, met daar achter wel een leren deel. ik zal zo snel mogelijk een foto posten goed? Edit
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
michiel01 schreef:laat-oorlogse LW rugzak. In nette staat, zoals kugel al aangaf is er ook een variant met lederen riemen.
oke, bedankt!
Leuk om te weten dat het laat-oorlogs is, wat dus nog wo2 is. want de stempel enz is uit gewassen.
Door dat mijn grootvader deze rugzak gebruikte toen hij klein was voor de jeugdbeweging. En als er dan iets duits, verkeerds in staat, net na de oorlog...
"Nuts!" - General MacAuliffe 'Ik schreef mijn naam in een steen om zeker te weten dat ik nooit zou worden vergeten' - Harmen van Straaten
michiel01 schreef:laat-oorlogse LW rugzak. In nette staat, zoals kugel al aangaf is er ook een variant met lederen riemen.
oke, bedankt!
Leuk om te weten dat het laat-oorlogs is, wat dus nog wo2 is. want de stempel enz is uit gewassen.
Door dat mijn grootvader deze rugzak gebruikte toen hij klein was voor de jeugdbeweging. En als er dan iets duits, verkeerds in staat, net na de oorlog...
Waarom laat oorlogs,Michiel. de mijne is 1941 gedatteerd, stempel staat in het leer aan de achterkant
Das eigenlijk een erg goede vraag, de enige juiste reden dat het als laatoorlogs word betiteld is dat de M31 in 1942 (of 43 pin me er niet op vast) het standaard model voor wehrmacht troepen werd. Daarnaast was de M31 praktischer en lichter dan de M39 Affe.
ter aanvulling: de M31 werd van origine als Gerbirgsjäger rugzak ontwikkeld, deze bewees zijn nut met als resultaat dat deze de affe als standaard rugzak verving. het is dus niet gek dat je een "vroeg" gedateerd exemplaar hebt.
De M39 Affe, bekend als de rugzak met het vachtje, is ergens na de Frans-Duitse oorlog ontwikkeld, is toen doorontwikkeld tot het uiteindelijke M39 model.