Die kepies zien er strak uit zo in de kast. Verder ook niet te druk in die kasten, erg netjes!

Hoi Wim,Amstelwijck schreef:Bedankt voor je reactie en de tip Patrick.
Maar zijn die helmen dan niet speciaal ontworpen om op een hoofd te dragen ?
Dit is niet cynisch bedoeld en ik ga er zeker van uit dat je mij wilt behoeden voor eventuele schade aan deze oude stukken.
Maar kun je mij misschien vertellen waardoor de schade kan ontstaan ? Het zijn koppen van piepschuim en dus vrij zacht. Maar zekerheid voor alles. Ik ga het aanpassen. Nogmaals dank.
Wim
asjemenou schreef:Hoi Wim,Amstelwijck schreef:Bedankt voor je reactie en de tip Patrick.
Maar zijn die helmen dan niet speciaal ontworpen om op een hoofd te dragen ?
Dit is niet cynisch bedoeld en ik ga er zeker van uit dat je mij wilt behoeden voor eventuele schade aan deze oude stukken.
Maar kun je mij misschien vertellen waardoor de schade kan ontstaan ? Het zijn koppen van piepschuim en dus vrij zacht. Maar zekerheid voor alles. Ik ga het aanpassen. Nogmaals dank.
Wim
Mooie verzameling heb je daar, klasse.![]()
Ik neem aan dat je net als ik trots bent op je verzameling. Daarom één tip, zet je helmen niet op piepschuimen (EPS-Expanded Polystyrene) koppen. De kans bestaat dat het gaat verkleven met de lederen binnenhelm. Ik heb hier hele vervelende resultaten van gezien. Piepschuim is toch een kunststof en bevat weekmakers die kunnen inwerken op de lederen binnenhelm. Zeker op de langere duur.
Ik zie dat je voor sommige kepies helmet stands gebruikt, deze kun je veel beter gebruiken. Of misschien een glazen kop.
Zelf vermijd ik zo veel mogelijk het gebruik van plastic om verzamelobjecten op uit te stallen of om in te bewaren.