U.S Airborne topic
- Glenn
- Lid
U.S Airborne topic
Als liefhebber van onder andere US Airborne items, lijkt het mij leuk en leerzaam om hier in deze topic je AB items te laten zien voor iedereen.
Ik trap af met één van mijn favoriete patches en dat is een wo2 era 101st AB patch.
EDIT: Van mij mag ook in deze topic gerust gediscussieerd worden over al dan niet origineel zijn van de getoonde items.
Zo leren we bij.
Hou het wel netjes.
Ik trap af met één van mijn favoriete patches en dat is een wo2 era 101st AB patch.
EDIT: Van mij mag ook in deze topic gerust gediscussieerd worden over al dan niet origineel zijn van de getoonde items.
Zo leren we bij.
Hou het wel netjes.
Laatst gewijzigd door Glenn op 27 sep 2012, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: U.S Airborne topic
Nette patch, maar geen wo2 era, wel heeel dichtbijGlenn schreef: Ik trap af met één van mijn favoriete patches en dat is een wo2 era 101st AB patch.

Their name liveth for evermore
-
- Lid
Welke era dan? Welke kennis heb jij? Waarom heeft Mark Bando dan dezelfde opgenomen in zijn 'type' uitleg?utmi schreef:Nette patch, maar geen wo2 era, wel heeel dichtbijGlenn schreef: Ik trap af met één van mijn favoriete patches en dat is een wo2 era 101st AB patch.

- Glenn
- Lid
@ utmi
Is onomstotelijk wo2, wordt verward met german made patch maar is het niet.
We gaan verder.
Is onomstotelijk wo2, wordt verward met german made patch maar is het niet.
We gaan verder.
Ik doelde idd op German made.
@ Bob, Mark laat op in zijn eagle patch corner deze typische backing niet zien, welke door US patch verzamelaars als German made wordt beschouwd. Voorkant is zelfde als ander ww2 patch.
Patch is discussed hier:
http://www.usmilitariaforum.com/forums/ ... 3990&st=20
Allan H zegt o.a. ".... It is a WWII era piece. Of course there will be plenty of collectors, especially those from Germany, who believe this to be 100% German made. I am not in agreement, but the style definitely matches German made pieces..."
Ieder zo zijn mening, die van mij ken je
maar goed...verder met topic!
@ Bob, Mark laat op in zijn eagle patch corner deze typische backing niet zien, welke door US patch verzamelaars als German made wordt beschouwd. Voorkant is zelfde als ander ww2 patch.
Patch is discussed hier:
Allan H zegt o.a. ".... It is a WWII era piece. Of course there will be plenty of collectors, especially those from Germany, who believe this to be 100% German made. I am not in agreement, but the style definitely matches German made pieces..."
Ieder zo zijn mening, die van mij ken je

Laatst gewijzigd door utmi op 27 sep 2012, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Their name liveth for evermore
-
- Lid
Als liefhebber van onder andere US Airborne items, lijkt het mij leuk en leerzaam om hier in deze topic je AB items te laten zien voor iedereen.
Is het ook toegestaan om orginele tijdschriften (Life, Yanks) te plaatsen met artikelen over Airborne troepen? Of is het meer de bedoeling orginele uniformen, patches e.d. te posten ?
Groeten
- Glenn
- Lid
Deze patch is US made en werd al gebruikt pré D day.
Verwarring is te begrijpen maar deze is een niet veel voorkomende type 7 variant.
Verwarring is te begrijpen maar deze is een niet veel voorkomende type 7 variant.
- Glenn
- Lid
-
- Lid
- Glenn
- Lid
Uit de collectie van Mark Bando himself.utmi schreef:Ik doelde idd op German made.
Patch is discussed hier:
Ieder zo zijn mening, die van mij ken jemaar goed...verder met topic!
Deze patch droeg de man voor Dday.
- Glenn
- Lid
Van mij mag ook in deze topic gerust gediscussieerd worden over het al dan niet origineel zijn van de getoonde items.
Zo leren we bij.
Zo leren we bij.
- Glenn
- Lid
Ter vergelijking.
Beide patronen naast elkaar.
Het is duidelijk waarom er voor en tegenstanders zijn omdat beide sterk op elkaar lijken qua patroon.
( Duitse patch is wel een yellow eye, maar het gaat hem om het patroon)
Klik op foto om te vergroten!
Beide patronen naast elkaar.
Het is duidelijk waarom er voor en tegenstanders zijn omdat beide sterk op elkaar lijken qua patroon.
( Duitse patch is wel een yellow eye, maar het gaat hem om het patroon)
Klik op foto om te vergroten!
-
- Lid
Zoals beloofd...Oke mooiZal ik vanavond even foto's maken en posten!
Als eerste een foto van één van mijn Life magazine die velen van jullie vast wel kennen of hebben

-
- Lid
Als tweede één van mijn Yank magazines, misschien dat jullie dit magazine niet kennen maar de foto moet jullie toch wel bekend voorkomen als je je in D-day interesseert.
(Dit magazine is overigens het mooiste magazine in mijn collectie...)
Hier de foto's:
(Dit magazine is overigens het mooiste magazine in mijn collectie...)
Hier de foto's:
-
- Lid
En mijn laatste Yank magazine met artikelen over Airborne troepen...:
Verder zijn alle magazine's compleet en in mooie staat!
Dat waren ze! Misschien dat sommige foto's niet even duidelijk zijn, ben namelijk niet de beste in fotograferen