Een niet alledaags Persoonsbewijs

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Een niet alledaags Persoonsbewijs

Bericht door Sbas »

Persoonsbewijzen (PB) vallen niet echt in mijn verzamelgebied, toch heb ik er een aantal. Natuurlijk van familieleden maar ook onderstaande PB. Dit PB heb ik gekregen van een oudere vrouw uit midden Nederland. Het PB is oorspronkelijk van haar schoonmoeder geweest. Toch al een jaar geleden ben ik bij deze mevrouw thuis geweest omdat ze iets wilde verkopen waar ik misschien wel interesse in had, namelijk het oorlogszakboekje van haar overleden echtgenoot. Aan het eind van mijn bezoek vroeg ze mijn adres 'voor het geval ik nog iets tegenkom wat je kan interesseren.' Een paar weken later kreeg ik het PB met een begeleidend briefje per post opgestuurd. Zoals ik al zei zijn PB buiten mijn verzamelgebied en heb ik het toen in een doos met andere verzamel objecten opgeborgen. Afgelopen weekend was ik in die doos aan het kijken en kwam het PB weer tevoorschijn en na het iets beter bekeken te hebben kwam ik tot de conclusie dat het gesigneerd is door een van onze Canadese bevrijders.
Zo wordt een voor mij in eerste instantie niet zo heel interessant PB toch ineens een stuk interessanter...

Ik heb ook een door Canadese bevrijders gesigneerd guldenbiljet (niet van dezelfde eigenaar geweest overigens)...past mooi bij elkaar zo!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie