Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
Bij deze de close-ups. De kraag is plat(ter), maar dit jasje lijkt verder op alle gebieden te kloppen. Geel geborduurd draad, past bij sergeant. Aan de achterkant van het jasje zitten 6 knopen, de knopen lijken me goed.
Wat moet volgens jou een plattere kraag voorstellen? Na-oorlogs? Reproductie?
Ik heb garantie van de verkoper en kan hem zo terugbrengen als ik wil. Maar hij lijkt me gewoon in orde? Desnoods wil ik wel een topic aanmaken om meerdere meningen te horen.
Ben benieuwd.
"Luctor et Emergo"
Altijd op zoek naar alles van het Nederlandse vooroorlogse leger!
Alex, je weet net zo goed dat er 101 kleermakers zijn die buitenmodel maken.
Er zullen altijd verschillen zijn tussen de ene kleermaker en de andere. En net wat je er uit voor wou geven.
Ik kan niet iets zien waarvan ik denk dat klopt niet.
"Door een voltreffer sneuvelde 1 man, werd een tweede zwaargewond terwijl de stukscommandant licht werd gewond. Overigens geen bijzonderheden."
Commandant 2-III-8 R.A. de Kapitein, (w.g.) J. van Konijnenburg over 12 en 13 mei 1940
De wing ziet er goed uit, maar de kraag met emblemen in mijn ogen echt niet. Ik heb zelf 4 LVA uniformen waar ik ze mee kan vergelijken en het lijkt niet helaas. Ik zal zo wel even een foto maken van mijn sergeant LVA. Van wat ik gezien heb is mijn mening dat de kraag niet goed is joep. Als je wil kan je wel een ander topic maken dan kunnen we daar de discussie aan gaan met elkaar
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Dat lijkt me prima. We kunnen discussie verder voeren in dit topic: viewtopic.php?f=11&t=35854
Zal hem ook nog wel op het nederlandse militaria forum zetten.
"Luctor et Emergo"
hoi joep, prachtige collectie! als beginneling moet ik hier aardig van kwijlen waar vind je die eetketels en veldflessen? die zoek ik nog om mn eerste pop compleet te maken.
Je moet ergens beginnen, maar ga voor kwaliteit. Ik ben ook nog een beginner.
Het eetketeltje en de veldfles had ik volgens mij ooit geruild. Je vindt ze nog wel regelmatig op marktplaats, alleen het eetketelfoudraal is vooral lastig en duur.
"Luctor et Emergo"
De officiersransel zit op mijn pop. Ik heb de pop een beetje verandert, namelijk met veldmuts op. Ik wou 'm een soort 'look' geven alsof hij naar zijn mobilisatiebestemming vertrekt.
"Luctor et Emergo"
heel mooi! weet jij toevallig of er bij officiersransels koppelpassanten standaard bij horen???
ik heb namelijk de fout gemaakt een impulsaankoop te doen op militracks.. een hele mooie officiersransel (was wel te duur op 100 euro), maar zonder koppelpassanten omdat die kerel me wijs maakte dat die dingen altijd aan tasjes vastgemaakt werden, hetgeen ik in veldgrijs totaal niet terug vind
ik maak wel even een foto draadje in een aparte draad