De helm is helemaal geverfd en nu is het binnenwerk ook geplaatst.
Het binnenwerk is vast gezet met zogenaamde holnieten.
Normaal werden er 5 holnieten gebruikt en 2 klinknagels. De haken voor de kinriem werden vast gezet met 2 klinknagels, maar die heb ik niet kunnen vinden en daarom heb ik gewoon 2 holnieten gebruikt.
Als laatste heb ik de koppen van de 7 holnieten groen geverfd met een kleine penseel.
Nederlandse M34 helm opknappen
- Bertje1964
- Lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 20:02
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Bertje1964
- Lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 20:02
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Bertje1964
- Lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 20:02
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 2 keer
Re: Nederlandse M34 helm opknappen
Bij deze een vergelijking tussen mijn restauratie project en een originele Model 34.
De originele is na de oorlog voorzien van een bruin binnenwerk.
De kleur is niet precies het zelfde als mijn restauratie.
Ik ben zelf tevreden over mijn werk, niet 100%, maar ik heb veel geleerd over de Nederlandse M34 helm.
De originele is na de oorlog voorzien van een bruin binnenwerk.
De kleur is niet precies het zelfde als mijn restauratie.
Ik ben zelf tevreden over mijn werk, niet 100%, maar ik heb veel geleerd over de Nederlandse M34 helm.
Re: Nederlandse M34 helm opknappen
Heel mooi gerestaureerd. Dat je geen juiste klinknagels heb!?
Ik heb een bulk klinknagels van allerlei dikten lengtes en metalen. In het verleden zeer veel soorten bijeen gehamsterd. Ook heb ik twee leuke adresjes als ik iets zoek in grote hoeveelheden (ver weg) kleinere hoeveelheden in de buurt waar ook nog ouderwets smeedwerk word verricht. Het is zelfs mogelijk nieuwe aanmaak te krijgen maar dat is altijd in grotere hoeveelheden.
Door het zachtere metaal kan de kop van een klinknagel vrij simpel aanepast worden aan een orginel diameter.
Zo heb ik de metrische koppen aangepast voor mijn Britse fietsremmen. Geef maten maar door als je nog interesse hebt zal ik wel kijken.
Ik heb een bulk klinknagels van allerlei dikten lengtes en metalen. In het verleden zeer veel soorten bijeen gehamsterd. Ook heb ik twee leuke adresjes als ik iets zoek in grote hoeveelheden (ver weg) kleinere hoeveelheden in de buurt waar ook nog ouderwets smeedwerk word verricht. Het is zelfs mogelijk nieuwe aanmaak te krijgen maar dat is altijd in grotere hoeveelheden.
Door het zachtere metaal kan de kop van een klinknagel vrij simpel aanepast worden aan een orginel diameter.
Zo heb ik de metrische koppen aangepast voor mijn Britse fietsremmen. Geef maten maar door als je nog interesse hebt zal ik wel kijken.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Bertje1964
- Lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 17 jan 2014, 20:02
- Gegeven: 2 keer
- Ontvangen: 2 keer
Re: Nederlandse M34 helm opknappen
Dank je wel voor het aanbod.
Ter informatie, dit zijn de verwijderde klinknagels: Ik denk niet dat ik nog iets ga veranderen aan deze helm, de holnieten verwijderen zonder de helm te beschadigen is al heel moeilijk. Klinknagels plaatsen zonder de helm te beschadigen is ook moeilijk.
Ik heb wat ervaring met klinknagels en ik heb een goed idee wat er voor nodig is.
Het waren toch wel vakmensen die vroegere helm makers.
Ter informatie, dit zijn de verwijderde klinknagels: Ik denk niet dat ik nog iets ga veranderen aan deze helm, de holnieten verwijderen zonder de helm te beschadigen is al heel moeilijk. Klinknagels plaatsen zonder de helm te beschadigen is ook moeilijk.
Ik heb wat ervaring met klinknagels en ik heb een goed idee wat er voor nodig is.
Het waren toch wel vakmensen die vroegere helm makers.