Voedselbonnen 1944

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Voedselbonnen 1944

Bericht door joeri681 »

Vandaag een vel voedselbonnen uit 1944 gekocht op marktplaats. Geen grote aankoop maar wel leuk voor mij als beginnende verzamelaar :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Voedselbonnen 1944

Bericht door Erik »

Wat is je verzamelrichting Joeri? Voedselbonnen zijn natuurlijk geen militaria; ze maakten deel uit van het daagse leven. Het is wel erg leuk om juist die zaken uit het dagelijks leven te verzamelen die direct binding hebben met (de gevolgen van) de bezetting: persoonsbewijzen, ontheffingen en natuurlijk ook voedselbonnen! Niet het zinken geld vergeten!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
joeri681
Lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:57
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Voedselbonnen 1944

Bericht door joeri681 »

Erik schreef:Wat is je verzamelrichting Joeri? Voedselbonnen zijn natuurlijk geen militaria; ze maakten deel uit van het daagse leven. Het is wel erg leuk om juist die zaken uit het dagelijks leven te verzamelen die direct binding hebben met (de gevolgen van) de bezetting: persoonsbewijzen, ontheffingen en natuurlijk ook voedselbonnen! Niet het zinken geld vergeten!
ik verzamel vooral documenten, foto's etc.
maar ook militaria (medailles enz.)

aangezien er geen topic is voor het dagelijkse leven leek me dit een van de meest gepaste onderwerpen :)
Plaats reactie