Mijn collectie Nederlandse militaria van vóór 1940

Laat je collectie en nieuwe aanwinsten geallieerde militaria (en neutrale landen) zien
Gebruikersavatar
Hembrug Militaria
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 dec 2016, 14:54

Re: Mijn collectie Nederlandse militaria van vóór 1940

Bericht door Hembrug Militaria »

Vandaag een 2e kepie van de Dordtse petten- en hoedemaker Tegelaar aan mijn collectie mogen toevoegen :)
Enige "min-puntje" is de gerimpelde onderzijde van de klep .....
Maar ach , tegen de tijd dat ik rond de 80 jaar oud ben zal ik ook wel rimpels hebben :wink:
1.jpg
2.jpg
3.jpg
Logo Tegelaar (3).jpg
Leuk detail is het verschil in het logo van de andere Tegelaar kepie die ik in de collectie heb :
Logo Tegelaar (1).jpg
Logo Tegelaar (3).jpg
Gebruikersavatar
Amstelwijck
Beste Avatar 2017
Beste Avatar 2017
Berichten: 703
Lid geworden op: 03 feb 2009, 18:39
Locatie: Dordrecht, Zuid-Holland
Ontvangen: 1 keer

Re: Mijn collectie Nederlandse militaria van vóór 1940

Bericht door Amstelwijck »

Weer een mooie update Theo ! Proficiat met deze "Dordtse" aanwinst. Die rimpels onder de klep zou ik zeker niet te zwaar aan tillen, gezien de leeftijd van deze fraaie kepie. Hier en daar wat gebruikssporen en oneffenheden geven toch net wat extra's vind ik persoonlijk. Inderdaad een zeer leuk detail dat de logo's van elkaar verschillen. Dank dat je deze weer even met ons wilde delen.

groet, Wim
Om mijzelf te dwingen meer geld te verdienen, besloot ik meer uit te geven.
shurrery
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2021, 18:47

Re: Mijn collectie Nederlandse militaria van vóór 1940

Bericht door shurrery »

Beste Hembrug,

Ik ben lid geworden van dit forum door jou en je artikel over H. Alard Fils & Cie in Maestricht.

Ik verzamel antiek en oud herlaadgereedschap voor hagel patronen. Verreweg de meeste mensen hebben daar nog nooit van gehoord, maar ik heb ik een idioot grote verzameling. Ik ben bezig die op een website te zetten. www.cartridge-loading-tools.com . Dat is een klus, die een paar jaar gaat duren. Maar ik sta al on line.
In die verzameling heb ik 4 tools van H. Alard Fils & Cie in Maestricht et Paris. Ik denk niet dat Alard die zelf gemaakt heeft, maar heeft laten maken. Ze moeten dus meer gedaan hebben dan FN pistolen verkopen. Ze moeten dus ook in hagel geweren gedaan hebben.
In jouw bijdrage vertel je dat ze distributeur zijn van FN pistolen. Heb je meer informatie over Alard. Adres? Jaartallen? Producten? Catalogus misschien?
Met elk snippertje informatie ben ik blij.

Met vriendelijke groeten
Shurrery
Pak88
Lid
Berichten: 761
Lid geworden op: 02 apr 2020, 23:28
Gegeven: 25 keer
Ontvangen: 26 keer

Re: Mijn collectie Nederlandse militaria van vóór 1940

Bericht door Pak88 »

mooie spullen Hembrug, en Shurrery ; een verzameling herlaad gereedschap zag ik nooit, en een grotere zal ik ook niet gauw zien. prachtig om zo bij elkaar te zien.
Plaats reactie