RAF Bomber pilot
- Jules95
- Lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
- Locatie: midden Limburg
RAF Bomber pilot
Na lang niks meer gepost te hebben hierbij nog eens een nieuwe kleine update van mijn kant.
RAF Lancaster Pilot als eerbetoon aan de vele crashes in mijn regio. De mannequin is nog niet af, ik ben nog opzoek naar een mae west parachute bag en flying gauntlets.
Voor vragen of opmerkingen, reageer gerust
RAF Lancaster Pilot als eerbetoon aan de vele crashes in mijn regio. De mannequin is nog niet af, ik ben nog opzoek naar een mae west parachute bag en flying gauntlets.
Voor vragen of opmerkingen, reageer gerust
- Jules95
- Lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
- Locatie: midden Limburg
-
- Lid
- Berichten: 5568
- Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
- Locatie: België
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Re: RAF Bomber pilot
Mooi, alleen nog even de straps van je harness correct fitten... zoals die nu zitten gaat een sprong niet echt leuk zijn tussen de benen...
29th Let's Go!!!!!
- Erik
- Beheerder
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
- Locatie: Veluwe
- Gegeven: 7 keer
- Ontvangen: 51 keer
Re: RAF Bomber pilot
Je hebt met hetzelfde tuigje gesprongen Johan? Ik heb gesprongen met de T10. Lache. Vooral als je je straps niet even 'goed' aangegord had... Gelukkig duurde een gemiddelde sprong (350 m) maar 28 seconden...johan willaert schreef:Mooi, alleen nog even de straps van je harness correct fitten... zoals die nu zitten gaat een sprong niet echt leuk zijn tussen de benen...
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
"Oh dear. How sad. Never mind."
Re: RAF Bomber pilot
Klopt wat Johan zegt. Maar ik snap de verwarring bij Jules. De bemanning droeg hun parachutes op bijna dezelfde wijze. Echter de onderste twee straps die nu in de in de quick release zijn gestoken hingen dan los.johan willaert schreef:Mooi, alleen nog even de straps van je harness correct fitten... zoals die nu zitten gaat een sprong niet echt leuk zijn tussen de benen...
Loopt voor sommigen net iets makkelijker.
Als de twee straps correct bevestigd zijn lopen ze eerst door de lus tussen de benen. Deze staat dan uit elkaar zodat belangrijke zaken geen pijnlijke schok krijgen.
Je gaat inderdaad een aantal octaven hoger praten als je zo gaat springen. Dankzij een oplettende instructeur heb ik daar geen ervaring mee gehad. ook T10
Hier zie je dat de onderste straps niet bevestigd zijn in de quick release.
Links staat er een met straps door de lussen =correcte wijze om te springen. Rechts nog niet door de lussen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Jules95
- Lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
- Locatie: midden Limburg
Re: RAF Bomber pilot
Ik had idd naar originele fotos gekeken toen ik het harness omdeed. Hoe moet ik het precies doen zodat het correct zit?
- Jules95
- Lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
- Locatie: midden Limburg
Re: RAF Bomber pilot
perfect.
Vond deze duidelijke (1939) nog in mijn archief
Pak wat je te pakken kan krijgen. Ook na-oorlogs. Staan nooit lang te koop. Bij Bells aviation website (US). Is er een alleen met harness te koop. Een stond te koop als seatpack , maar die was helaas al weg.
Ze zijn gemaakt in de US (switlik/Irvin) Canada (Switlik,Irvin) UK (Irvin,GQ, the parachute company) Australië (The Turner chute)
De na-oorlogse Britse Jecco gaat net zo hard weg als een oorlogse. Ze zijn ook in licentie in andere landen gemaakt. Spanje, Zuid-Afrika, na-oorlog Duitsland.Ooit een op ebay gezien uit een Zuid-Amerikaans land.
Vond deze duidelijke (1939) nog in mijn archief
tegenwoordig vragen ze heeel pittige prijzen voor die dingen. Met parachute bag bedoel je waarschijnlijk parachute /chest / observer pack? (niet van mij was maar waar )Jules95 schreef: ik ben nog opzoek naar een mae west parachute bag en flying gauntlets.
Pak wat je te pakken kan krijgen. Ook na-oorlogs. Staan nooit lang te koop. Bij Bells aviation website (US). Is er een alleen met harness te koop. Een stond te koop als seatpack , maar die was helaas al weg.
Ze zijn gemaakt in de US (switlik/Irvin) Canada (Switlik,Irvin) UK (Irvin,GQ, the parachute company) Australië (The Turner chute)
De na-oorlogse Britse Jecco gaat net zo hard weg als een oorlogse. Ze zijn ook in licentie in andere landen gemaakt. Spanje, Zuid-Afrika, na-oorlog Duitsland.Ooit een op ebay gezien uit een Zuid-Amerikaans land.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
- Jules95
- Lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 02 apr 2013, 10:54
- Locatie: midden Limburg
Re: RAF Bomber pilot
Hoi Jim, thanks voor de foto's. Ik bedoel inderdaad het observerpack, echter zijn deze inderdaad erg lastig te krijgen en als je ze vindt erg duur. het is dus geduld hebben aangezien ik alleen origineel spul in mijn collectie wil hebben