Naslagwerk voor brits airborne

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk

Moderator: Mr Mojo Risin

phendriks82
Lid

Naslagwerk voor brits airborne

Berichtdoor phendriks82 » 13 apr 2018, 08:00

Beste forumgebruikers, inmiddels heb ik besloten mn duitse spulletjes weg te doen en me te gaan toeleggen op brits en het liefst brits para (duur maar prachtig :) ). Omdat het in deze laatste categorie vrij dure items betreft wil ik mij graag inlezen in het herkennen van origineel spul tov naoorlogse spulletjes. Ik heb recent davis b gordon , de equipment en uniform boeken gekocht. Hoewl dit prachtige werken zijn mis ik n beetje het element van detailherkenning van originele items. Weten jullie misschien nog goede werken?
Daarmaast ben ik ook op zoek naar n pagina waar ik de coderingen van kleding kan herkennen. De datumletters kan ikal vinden maar vaak staan er meer letters bij die kunnen wijzen op oorlogs (temeer omdat datum letters voor meerdere jaren gebruikt zijn) dit omdat ik bezig ben metn mogelijke ruil voor n airborne battledress van mp maar die is wel duur.

Alvast bedankt

RvL
Lid

Re: Naslagwerk voor brits airborne

Berichtdoor RvL » 13 apr 2018, 15:18

Kijk eens op de site van Michel Clements. Die heeft een aantal referentieboeken te koop staan.

svdwal
Lid
Contacteer:

Re: Naslagwerk voor brits airborne

Berichtdoor svdwal » 16 apr 2018, 08:33

Probeer het boek van Harlan Glenn te vinden, for King and Country.
Prachtig naslagwerk met geode foto's, ook van het materiaal in gebruik door Living Historians.

Gr.

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.

Terug naar “Algemeen (geallieerd)”