Post hier jouw 2 favoriete (naslagwerk) boeken!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Post hier jouw 2 favoriete (naslagwerk) boeken!

Bericht door Jelle H. »

Dit boek MOET je hebben, wat een geweldig boek!!

Afbeelding

Ook een schitterend boek:

Afbeelding
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

G.I. COLLECTORS GUIDE : Army Service Forces Catalog: ETO
The Canadian Soldier in WW2
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Dit zijn voor mij belangrijke boeken.

Militaria omdat ik door dit boek ben gaan verzamelen en World War II G.I.
omdat die boek een van de weinige naslagwerken was over de uniformen en uitrusting van de G.I. ik heb jaren lang een kopie van dit boek gehad voor dat ik het eindelijk orgineel kon kopen.

Afbeelding
CAN DO
thrill me
Lid
Contacteer:

Bericht door thrill me »

German Soldiers of World War Two door Histoire et Collections 1995 (mooie kleurenfoto's in detail van sommige uitrustingsstukken, toont ook goed welk stuk je nog ontbreekt om je model compleet te maken)
&
Soldat - The Reproductions uit 1998 (handig om namaak van echt te onderscheiden, met vele gedetailleerde foto's, kleurprints van stoffen, enz.. Ik heb door dit boek al een 2-tal namaak stukken ontdekt waarvan ik vermoedde dat ze WO II waren maar dus postwar gemaakt zijn. En ik kan je verzekeren als je dit uitgebladerd heb dan denk je toch echt na hoor, ik neem dit boek dan ook steeds mee naar beurzen en zelfs opkopen van verzamelaars)

Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Plaats reactie