Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb net voor een prikkie een engels(?) seinpistool gekocht. Ik weet er verder totaal niks vanaf, kunnen jullie me wat opweg helpen ? Is het mogelijk om het handvat ergens los te kopen ?
Dit is volgens mij het type No. 1 Mk V. Kan het zijn dat ze het voorste stukje van de loop hebben afgezaagd? Mis namelijk het gedeelte wat naar buiten loopt. Beetje dat trompet idee. Zoals op deze foto: http://www.12mbdragoons.com/am114v4.jpg
Een handvat vinden zal niet gemakkelijk zijn. Een kennis van mij zat ook met dit probleem dat hij nog een handvat zocht. Maar we liepen een keer samen op Ciney, we hadden echt alles bekeken en we stonden op het punt om te gaan, toen we nog iets in een doosje zagen liggen. Daarin lag het handvat voor dit type seinpistool. Dus je moet er echt geluk mee hebben.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 28 aug 2005, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
bedankt voor de info Nico. Is moeilijk te zeggen of hij afgezaagd is maar het zou idd wel kunnen zijn. Zag net op internet ook een no 1 mk V short version, precies hetzelfde maar met een kleindere loop. Zou het dan ook een gewone mk V kunnen zijn ? Moeten er trouwens ook niet iets van stempels in staan ?
Hij is gemaakt door webley en het is de NO.1 mk.V deze waren vaak niet voorzien van de stempels van webley maar is daar wel gemaakt.
Het wapen wat je hebt is vrijgesteld en mag je zonder vergunning bezitten maar de munitie is verlofsplichtig dus als ze munitie bij je aantreffen voor dit ding ben je de sigaar
jaykay schreef:bedankt voor de info Nico. Is moeilijk te zeggen of hij afgezaagd is maar het zou idd wel kunnen zijn. Zag net op internet ook een no 1 mk V short version, precies hetzelfde maar met een kleindere loop. Zou het dan ook een gewone mk V kunnen zijn ? Moeten er trouwens ook niet iets van stempels in staan ?
Nu maar hopen dat ik hem compleet krijg.
mvg Jeroen
De gewone No 1 Mk V had zo´n trompetloop. De No 2 Mk V was de loop een stuk korter en had niet zo´n trompetloop. Misschien dat het een type is die niet in mijn documentatie staat. Maar wat ik denk is dat ze er gewoon een stukje vanaf hebben gehaald.
Of er stempels in moeten staan weet ik niet. De gene die ik in het verleden heb vast gehad, waren zover ik weet wel gestempeld.