Ike jacket onder longcoat...?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Sbas
Lid

Ike jacket onder longcoat...?

Bericht door Sbas »

De ike was ontworpen om onder een longcoat te worden gedragen maar werd dit uiteindelijk ook gedaan???

Sebas
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

dacht dat die ontworpen was om onder de M43 gedragen te worden?
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Marc 82 Recon schreef:dacht dat die ontworpen was om onder de M43 gedragen te worden?
idd
29th Let's Go!!!!!
posse
Lid

Bericht door posse »

Juist Marc, was oorspronkelijk bedoeld om als battle dress gedragen te worden, maar met de komst van de m43 jackets werd het een winter liner voor de M43 jacket!
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ja dat had ik ook in mn hoofd en dan de longcoat over de m43! Maar werd dit ook echt zo gedragen ofniet?

Sebas
Marc 82 Recon
Lid

Bericht door Marc 82 Recon »

als het koud is draag je alles wat mogelijk is
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Dit topic brengt me tot wat een veteraan van de 28e inf div met net emailde:

''No No, it as cold in Dec. I had a army overcoat issued as was the .45 After the Ardennes, we lost our supply truck with all our sleeping gear so we had to scrounge. I wound up with a bedroll that looked like a sleeping bag but turned out to be 2 overcoats rolled up. I wore my issue, then used one on the ground & the other over me. It was very cold. WE got a new issue of long underwear about every 2 weeks with a shower from a truck. We were supposed to turn in the old underwear for cleaning & re-issue but I kept mine and put the old over the new. At one time, I had about 4 pair of long johns on at the same time. Very cold. The carbine was a light weapon 30 cal. but best we had & easy to carry with the machine gun. Remember I carried the receiver while the number 1 gunner carried the tripod''

Nadat ik hem vroeg over het wel of niet krijgen van een melton en over het penetratie vermogen van de kogels van de karabijn. Want ik heb verschillende keren gelezen dat de karabijn niet eens door een duitse overjas kwam! :S

Sebas
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

sturmman schreef:
Nadat ik hem vroeg over het wel of niet krijgen van een melton en over het penetratie vermogen van de kogels van de karabijn. Want ik heb verschillende keren gelezen dat de karabijn niet eens door een duitse overjas kwam! :S

Sebas
Naar mijn weten was dat alleen vanop verre afstanden, en was het wel degelijk effectief vanop kortere afstand ...
Anders zou het toch nie gebruikt worden?
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Simon
Lid

Bericht door Simon »

Inderdaad zoiets heb ik ook gehoord, maar dat zal zoals gezegd waarschijnlijk van op verre afstand zijn...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Ik geloof dat in het boek Parachute Infantry er word beschreven hoe men 4x (uit mn hoofd) op een duitser schiet aan de andere kant van een veldje en dat die man maar bleef staan. Toen heeft een schutter met de m1 garrand er een eind aan gemaakt en vonden ze naderhand de kogels terug in de binnenvoering van de overjas van die Duitser!

Maar ja...daar hadden we het niet over.

Sebas
Plaats reactie