Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ben nu al een tijdje in het bezit van een 1917 gedateerde holster voor de colt .45.(de colt komt binnenkort ) Maar nu is mij opgevallen dat het leder wat schimmelachtige vlekken vertoont, waarschijnlijk omdat het leder al lang niet meer behandeld is.
Nu was mijn vraag, hoe zou ik de holster beschermen tegen schimmel?
Invetten met ledervet misschien?
I await your answers...
Ja leervet lijkt mij het best, om hem even te behandelen en misschien is het leer ook wel erg stug? Daar helpt slaolie namelijk goed tegen. Alleen het kan wel gaan plakken dan. Bij mijn bodemvondst k98 frog is hij iig helemaal weer beweegbaar geworden ipv stug.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Offtopic: Ik heb thuis een airsoft M1911A1 Colt Government liggen, bijna nethetzelfde behalve dat dan de handgrips zwart zijn. Maar mijn vraag was: welke holster werds voor de M 1911A1 gebruikt? Het type dat de tankcrew had of die van een gewone infanterist??
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
AtroX schreef:Offtopic: Ik heb thuis een airsoft M1911A1 Colt Government liggen, bijna nethetzelfde behalve dat dan de handgrips zwart zijn. Maar mijn vraag was: welke holster werds voor de M 1911A1 gebruikt? Het type dat de tankcrew had of die van een gewone infanterist??
Voor de M1911A1 werden dezelfde holsters gebruikt als voor de M1911.
De M1911A1 was gewoon een verbeterde versie van de M1911.
Het wapen gaat dus in zowel de M3 shouderholster als in de gewone M1916 holster.
En wat als het holster nog in goede conditie is, dus mint zonder plekken o.i.d. Hoe kun je dan voorkomen dat dit soort plekken/schimmel er komt? Is er ook een andere manier om het te voorkomen i.p.v. insmeren met een ledervet?
Is bijvoorbeeld gewoon bewaren in een plastic zak in een doos voldoende of kan er ook niks mee gebeuren als het in een vitrine ligt?
Bewaren in een afgesloten plastic zak is zeker niet de beste methode.
Gewoon bewaren in een goed geventileerde ruimte met een constante luchtvochtigheid en temperatuur is het beste. en niet vergeten af en toe het stof af te doen .