Gevonden Amerikaanse camo-parachute...

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Gevonden Amerikaanse camo-parachute...

Bericht door Edgar »

Heb deze ongeveer een jaar geleden gevonden... een vrijwel complete, behalve de koorden + haken. Deze lag tesamen op een stuk van 2x2 bij +- 2000 .303 hulzen bij Omgeving Nijmegen. Werden deze camou. parachutes ook door piloten gebruikt of alleen 101st en 82nd? En hoe verklaar ik de hopen Engelse hulzen? Zou het Engelse leger ze als camou gebruikt hebben? En de koorden zijn doorgesneden. Ook vond ik in de buurt (5-10 meter) 3x 15cm hulzen duits, vele Engelse knopen en gespen, een 9mm hulsje, 20mm hispano hulzen, etc.
Ook ben ik ermee bezig alle stukke op de goede plaats te leggen, alleen, wat ik vreemd vind, de banden aan het uiteinde hebben soms zulk |||| stiksel en andere stukken aan het einde /||||\. Zal dat reparatie zijn of hoort dat zo, en horen ze aan elkaar die stukken? Of kan dat niet door het stiksel?

Afbeelding

MVG Edgar

PS: dit is pas een klein gedeelte wat op de foto staat.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Guido
Lid

Bericht door Guido »

Mijn gedachtes:

82e is gesprongen in de buurt van Nijmegen, dat verklaard het doek. Enkele dagen laten was het XXX corps er al en heeft verdere delen van Nijmegen bevrijd. Lijkt mij perfect camouflage voor als je in een gevecht raakt.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja zoiets dacht ik ook al ja, ben de parachute nu aan het repareren :P maak wel foto als het een beetje een geheel wordt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
n2
Lid

Bericht door n2 »

Relichunter, mocht je dat stuk willen verkopen of ruilen hoor ik het graag.

n2
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Nee, ik hou het lekker zelf, als ik dat verkoop is ie al 100% zeker niet meer compleet... Zonde om het te splitsen.
n2
Lid

Bericht door n2 »

ok, zou ik ook doen..

Hoediep heb je hem ongeveer gevonden?
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

0-5cm....
n2
Lid

Bericht door n2 »

Dat is niet diep, wij hadden vorige week stukken die in een putje van ik schat 1 meter diep lagen, ga er zo weer graven licht ook nog een stuk van een glider in vermoed ik.
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Maar die stukken die jij had waren toch vrij klein, meen ik..?
n2
Lid

Bericht door n2 »

Ja klopt in 1 putje 2 hele kleine stukjes camo chute en in een ander putje 2 grotere stukken reserve chute, die waren ik schat 30 en 40 cm lang en zo'n 20 tot 30 breed.(grove schatting)
Op 1 zaten ook stempels AN (army navy)
Plaats reactie