Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Graag jullie mening over deze M1 Garand Bayonet, ik vind hem er behoorlijk origineel uitzien (maar moet het zeker weten!) maar hoort hier normaal geen datum in te staan en is dat een normale "flaming bomb"?
En gaat het hier om de maker "UTICA CUTLERY Co."?
Klopt... en het is een gewone flaming bomb ja, wel zeer gedetailleerde flaming bomb, die op mijn m 3 mes is niet zo gedetailleerd maarja, geen id hoe het bij andere modellen zit....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Aha oke bedankt, vrij logisch eigenlijk maar zo leer ik elke dag weer wat bij, zal binnenkort betere foto's posten aangezien ik hem gekocht heb (met wat andere dingen ) met schriftelijke garantie van een bekende verzamelaar (niet iemand van het forum, maar heb er wel eerder zaken mee gedaan maar wilde toch wat meningen)
Ik weet niet tot wanneer ze geproduceerd zijn. Ik kan me voorstellen dat de productie vlak voor of direct na de oorlog gestaakt is. Je kan er wel vanuit gaan dat het een oorlogse is.
Een goeie bajonet, volgens mij dus.
Hopelijk heb je er niet te veel aan gegeven, want de voorkeur gaat meestal uit naar gedateerde exemplaren.
Hij is, ondanks het wegvallen van de parkerisatie, toch nog in een mooie staat.
Ja, dat knopje is om de bajonet in the schede vast te klikken en om hem van de Garand te halen.
Sorry voor de late reactie.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs) World War II - European Theater of Operations http://www.ww2-eto.com
Nee deze zat in een lot samen met een Musette bag (met volgens mij een soort van para/path finder camo, maar de verkoper zegt gewoon dat het vuil is), deze bayonet, een Garand Bandoleer, een standaard canteen met de strap (verlengstuk ophanging) zoals de cavalarie/Airborne die had, en een TL-122C flash-light. Ik heb niet goed geld terug gearantie, eerder zaken mee gedaan en is zeer betrouwbaar dus als ik er niet tevreden mee ben gaat die gewoon terug!
Bedankt voor de reactie's, kunnen we zeker gebruiken! Ik weet trouwens nog niet wat de exacte kleur van het blad is, misschien is het wel van de flits o.i.d. maar zal is betere foto's van alles maken als ik het heb ontvangen deze week.
Jeeper704 schreef:Een goeie bajonet, volgens mij dus.
Hopelijk heb je er niet te veel aan gegeven, want de voorkeur gaat meestal uit naar gedateerde exemplaren.
De M1 bayonet is zelden gedateerd! Ik ben 'm nog nooit tegen gekomen!
seabee schreef:De M1 bayonet is zelden gedateerd! Ik ben 'm nog nooit tegen gekomen!
Even voor de duidelijkheid: de exemplaren die wel gedateerd zijn, zijn meestal M1905E1 bajonetten; oude (gemaakt tot 1942) exemplaren met een lengte van 16" die zijn ingekort naar 10". De M1 bajonet (zoals dit exemplaar) is altijd 10" geweest, en inderdaad zelden gedateerd. Dit om verwarring te vermijden.