Voor zij die niet weten hoe zo'n Cart eruit ziet:

Ik heb deze topic gestart, opdat jullie zouden kunnen volgen hoe de restauratie vordert.....
De bedoeling is niet dat deze topic overladen wordt met posts, maar gewoon dat ik af en toe de werken eens toelicht.... De restauratie zou voor Kerstmis voltooid moeten zijn....
Vragen en commentaren zijn natuurlijk welkom.....
Ik kocht de Cart op Ebay in April 2004 en het duurde ongeveer 10 maanden voor het ding in België was... Een kameraad had een container staan in Pennsylvania en het was ondertussen Januari 2005 tegen dat die vol was (met oa twee Ford GP Jeeps en 2 Cushman AB Scooters) en bijgevolg kon ik pas einde Februari-begin Maart de Cart thuis uitladen....
Het geheel zag er zo uit....

De cart werd gemaakt door John Wood Mfg Company in 1943 en verkeert eigenlijk in heel goede staat.... De meeste carts, zeker deze die in Europa zijn achtergebleven, verkeren in zeer slechte conditie door het ruwe gebruik na WO2...
De Dataplate is erop:

De eerste weken werden gespendeerd aan het verzamelen van documentatie en research... Een kameraad in de US kopieerde een originele Manual en Parts List voor me zodat ik kon vaststellen of het ding compleet was en alle bouten en moeren de juiste afmetingen hadden....
Ondertussen had ik zowat elke cart die ik tegenkwam op meetings binnenste buiten gekeerd en gefotografeerd....
Begin September 2005 begon het krabben en schuren van de originele onderdelen..... Details hierover de volgende keer....
Johan