1943 US HandCart Utility M3A4: een restauratieproject!!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Robert
Lid
Contacteer:

Bericht door Robert »

johan willaert schreef:
Robert schreef:Mag ik vragen waar je hem voor gaat gebruiken/neerzetten in je verzameling?
De cart gaat gewoon in display.... soms op expo...
de ene keer geladen met AB gerelateerd materiaal, de andere keer met kisten of dozen....

Als het museum er komt, komt er waarschijnlijk een scene zoals je hierboven op de wartime foto ziet....

2 GI's die inschepen voor D-Day met hun rommel op de cart......

Misschien kan ik nog wat geld verdienen met de cart.
Ik was in 2001 op een beurs in Virginia (USA) en daar liepen twee jongens van pakweg 10 jaar rond met een cart.... Zij waren 'For Hire'...
Indien je dit wou en tegen een kleine vergoeding brachten ze de items die je gekocht had en waarmee je onder je arm liep naar je eigen tafel....
Zij hadden een extraatje en wij onze handen vrij... :)

Johan
Ok dan weten wij dat ook weer.
( maar ga jij zelf dan de spullen van mensen vervoeren :D ??)
maar zou ik mogen vragen wat je nu vandaag de dag voor zo'n cart moet betalen?

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

:lol:, Dat is inderdaad een leuk idee!

Maar dondert niet alles er achteraf als een groot persoon hem voor optilt aangezien ik denk dat het karretje laag staat en de draag balk me toch vrij kort lijkt, voor een klein iemand van 10 lijkt me dit geen probleem maar als je bijv. 1.87 bent en je tilt hem op? Of je moet de hele dag krom lopen :lol:, of heb ik het helemaal mis en staat die hoger dan het lijkt op de foto?
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Stravers schreef:Maar dondert niet alles er achteraf als een groot persoon hem voor optilt aangezien ik denk dat het karretje laag staat en de draag balk me toch vrij kort lijkt, voor een klein iemand van 10 lijkt me dit geen probleem maar als je bijv. 1.87 bent en je tilt hem op? Of je moet de hele dag krom lopen :lol:, of heb ik het helemaal mis en staat die hoger dan het lijkt op de foto?
Het is idd laag, maar de vloer van de box is in balken met openingen en op de vier hoeken zijn lussen. Dit laat toe de lading vast te sjorren... Dat zie je op de foto van de cart achter de Jeep op de vorige pagina!

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Finished!!!!

Afbeelding

Het volledige verhaal vind je hier.....

http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=146.0
29th Let's Go!!!!!
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Heel erg mooi geworden Johan!!! Mijn complimenten, hoop nog een keer foto's te mogen zien van de cart in display of gebruik. Hij ziet er in ieder geval geweldig uit na de restauratie! :yes: :cheer:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ziet er top uit Johan :D Vakwerk!!!
Ik krijg ook zin om eentje te kopen!
Plaats reactie