http://cgi.ebay.com/Original-Unissued-W ... dZViewItem
Excuses voor de lange link.

Dacht van wel.carl1944 schreef:Ik zie op de foto's dat de rubberzolen van Light-Thread zijn.
Maakte Goodyear ook geen US zolen voor deze schoenen?
CArl
Ik bedoelde eigenlijk of die schoenen uit de Ebay veiling in de ETO gedragen werden, van de rough-outs weet ik het wel. Maar die uit de Ebay veiling werden ook in het veld gedragen, was dit niet het Type dat voornamelijk in de US gedragen werd?Jeeper704 schreef:Deze "roughouts" (zie maar naar de gladde binnenkant) werden in de ETO gedragen.
Wel oppassen want in sommige staat binnenin op de zool "USMC" en da's Marine Corps.
Het wit kan op vocht beduiden.
Je kan ze behandelen met een goed lederprodukt, maar ik zou er niet teveel aan opkuisen.
Zijn ze nog gedateerd (een zwarte inktstempeling aan de binnenzijde bovenaan) ?
Niet dat ik ze wil kopen maar was gewoon benieuwd wat het witte kon zijn, ik zoek gewoon verder tot ik de juiste kleur vind denk ik! Misschien is het een idee om een appart topic te openen en daar zoveel inzetten over het hoe te herkennen van de verschillende soorten schoeisel (zoals het US Patches herkenning topic en sticky maken?)! Misschien dat Johan wat mooie detaill-foto's kan toevoegen aangezien dit toch een moeilijk onderwerp is! Of zijn hier ook boeken over, specifiek gericht op US schoeisel?Roughout service boots, size 13, dated 1944, vg+ $185