Om de juiste draagriem bij je Mosin Nagant te vinden moet je eerst weten om wat voor een type Mosin Nagant het precies gaat. Fins, Russisch of Pools. Er bestaan namelijk nog al wat verschillende type's hierin en dit geldt ook voor de wapenriemen.
Als we het over de Russische wapenriemen hebben dan ken ik er drie. Als ik jouw Mosin Nagant bekijk dan lijkt het mij dat jij een Mosin Nagant M1891/30 hebt. Hierbij behoort het type wapenriem die ook op de karabijnversie's 1938 t/m 1959 behoort.
De oudere Russische wapenriem zijn kaki kleurig. De naoorlogse zijn meer groen van kleur.
Er bestaan ook zwart leren wapenriemen. Dit zijn wapenriemen van de Russische marine.
Bijgevoegd twee foto's van een Russische Mosin Nagant wapenriem.
Het bajonet heb je al zo te zien maar daar kan ik ook wel iets over vertellen. Op een Mosin Nagant M1891/30 bekoort een 2e variant Sjtoejk bajonet. Dit is een bajonet met een klemveer. De 1e variant heeft een schroefklem en behoort eigenlijk alleen op de oudere Mosin Nagant M1891/g. Zie foto's. Het mooiste is al je natuurlijk een echt Russisch bajonet hebt. De meeste 2e variant bajonetten die worden aangeboden zijn de in Amerika bij Remington vervaardigde bajonetten. Deze kan je herkennen aan de letter "R" op het bajonet.
Voor de Russische bajonetten geldt dezelfde fabrikantstempels als voor de geweren. Zie
http://www.russian-mosin-nagant.com