Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
FF een vraagje.
Ik kwam deze schep tegen in de kofferbak van mijn broertjes auto.
Ik vroeg mij af of het een originele is en of de hoes die er bij zit ook origineel is.
Ik heb ergens op dit forum gelezen dat het om een para schep gaat.
Klopt dit?
De codes op de schep zijn: US ames 1944
Tot voor kort gebruikt om molshopen mee uit te graven.
Kompleet origineel dus.
Meende namelijk te lezen dat het door para's werd gedragen.
Maar dus ook door de rest van het amerikaanse leger.
Nou ja, is het niet minder om.
Leuke aanwinst voor de (zeer kleine) verzameling.
Ja, eer staat een stempel op de achterzijde van de hoes.
Maar door het vele gebruik is er bijna niks meer van te zien en kan ik er niet echt wat van maken.
Zal ff een foto maken zodra de batterij van dat ding weer vol is.
US hoezen waren meestal gestempeld aan de binnenkant van de flap. Staat er iets op de drukknoop? Deze schepjes zijn in enorme hoeveelheden doorgebruikt door de Nederlandse en Belgische legers, en ze worden vaak gevonden met lokaal gemaakte hoezen. Deze schepjes zijn helaas niet zeldzaam of kostbaar.
Op de druk knop daat het volgende: Lift the dot.
En met niet kostbaar word bedoeld een euro'tje of 20?
Mja , maakt ook niet uit is wel mooi origineel en daar gaat het om.
Kan ook best indenke dat ze ze hebben doorgebruikt.
Die dingen zijn bijna niet kapot te krijgen.
Hierbij ook ff de foto.
Edit* : nu ik de foto zo zie lijkt het er op dat de hoes van NL makelij is.
Nou 'lift the dot' betekend wel dat deze wo2 US zijn. Maar deze zijn veel doorgedragen in het nederlandse leger! zelfs zijn oom in zijn dienstplicht in eind jarne 80 had er nog een (orginele hoes en schop('44)!
Zo'n schepje in goede staat is zo'n 15 euro waard; een mooie 2e model hoes (met verstelbare haak) met leesbare stempels ongeveer hetzelfde. Ik denk dat je met 20 euro wel goed zit qua waarde voor dit setje. Een mooie 1e model hoes (met vaste haak) doet zo'n 25-30 euro los.
earlymb schreef:Zo'n schepje in goede staat is zo'n 15 euro waard; een mooie 2e model hoes (met verstelbare haak) met leesbare stempels ongeveer hetzelfde. Ik denk dat je met 20 euro wel goed zit qua waarde voor dit setje. Een mooie 1e model hoes (met vaste haak) doet zo'n 25-30 euro los.
Grtn
David
Dit is de haak die er bij mij op zit.
Valt dit onder een verstelbare haak of is dit een vaste?