Een originele medaille is veel duurder dus voor 35 heb je een repro ben ik bang.
Waarde Bronze Star
-
- Lid
Waarde Bronze Star
Uit: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=10849
-
- Lid
- Contacteer:
- Daan S.
- Lid
Jij bent duidelijk niet op de hoogte van de actuele prijzen ben ik bang.TheDon schreef:Een originele medaille is veel duurder dus voor 35 heb je een repro ben ik bang.
35 euro is nog duur, zelfs voor een originele BS, voor 5 euro meer heb je namelijk een complete Cased BS met ribbon en lapel pin. Doe eerst je huiswerk voordat je dat soort uitspraken doet ok? Je helpt er namelijk niemand mee.
- Daan S.
- Lid
Er word niet veel mee gesjoemeld, ze worden nu nog uitgegeven, daarom zie je ook zoveel na-oorlogse Bronze Stars. Je kunt zien of ze WWII zijn ja of nee aan de bevestigingspin achterop, de WWII versie is anders dan de moderne versie.TheDon schreef:Hmm ik ben alleen op de hoogte van het feit dat er erg veel gesjoemeld wordt met dit soort "originele" medailles. Hoe weet je of een medaille origineel is?
- Jelle H.
- Lid
- Contacteer:
Lekker ventje ben jij. Mij ervan beschuldigen dat ik repro verkoop en later geef je te kennen dat je niet eens weet hoe je een een originele medaille herkent.TheDon schreef:Hmm ik ben alleen op de hoogte van het feit dat er erg veel gesjoemeld wordt met dit soort "originele" medailles. Hoe weet je of een medaille origineel is?
Het gaat hier om een slot brooch die bovendien verpakt is in een met '30 December 1944' gedateerd doosje.
Ik zal het je verder niet kwalijk nemen aangezien je met 8 berichten op dit forum behoorlijk nieuw bent. Graag voortaan niet zomaar dingen rond gaan schreeuwen.
B.v.d. Jelle H.
Laatst gewijzigd door Jelle H. op 17 okt 2005, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
-
- Lid
Graag een paar voorbeelden.TheDon schreef:Hmm ik ben alleen op de hoogte van het feit dat er erg veel gesjoemeld wordt met dit soort "originele" medailles.
Anders,shut up!!!
En doe voortaan eerst je huiswerk alvorens anderen hier in een kwalijk daglicht te stellen,wanneer dit zeer zeker onterecht is!!!
-
- Lid
Nou zeg iets vriendelijker mag wel hoor, ik heb niemand geprobeerd te beledigen en mocht ik dit wel gedaan hebben dan spijt het mij.
Ik heb idd niet veel ervaring met originele WW2 bronze star medailles maar wel met repro exemplaren. Idd worden er nu nog steeds exemplaren uitgegeven maar ook de "originele" WW2 medailles worden op grote schaal nagemaakt. Ik probeer alleen te zeggen dat je niet moet afgaan op een "ander pinnetje" aan de achterkant van de medaille want dit is uiteraard geen probleem om na te maken.
Ik wilde alleen wijzen op het feit dat er veel replica's in omloop zijn waarvan zelfs kenners het verschil niet zien. Ik denk ook wel dat Jelle H een echte originele medaille aanbood maar voor die prijs leek het mij een koopje. Waar kun je nog meer van deze originele medailles krijgen dan?
Ik heb idd niet veel ervaring met originele WW2 bronze star medailles maar wel met repro exemplaren. Idd worden er nu nog steeds exemplaren uitgegeven maar ook de "originele" WW2 medailles worden op grote schaal nagemaakt. Ik probeer alleen te zeggen dat je niet moet afgaan op een "ander pinnetje" aan de achterkant van de medaille want dit is uiteraard geen probleem om na te maken.
Ik wilde alleen wijzen op het feit dat er veel replica's in omloop zijn waarvan zelfs kenners het verschil niet zien. Ik denk ook wel dat Jelle H een echte originele medaille aanbood maar voor die prijs leek het mij een koopje. Waar kun je nog meer van deze originele medailles krijgen dan?
- Daan S.
- Lid
Om een lang verhaal kort te houden, de Bronze Star (en andere US medailles) is zoveel gemaakt dat het gewoon niet reeel is om WWII varianten na te maken.TheDon schreef:Nou zeg iets vriendelijker mag wel hoor, ik heb niemand geprobeerd te beledigen en mocht ik dit wel gedaan hebben dan spijt het mij.
Nogmaals ga je eerst even verdiepen in dit onderwerp voordat je dit soort dingen zegt, niets persoonlijk!
- G_Exorcist
- Lid
- G_Exorcist
- Lid
- Daan S.
- Lid
Met Na-maak zul je wel Na-oorlogs bedoelen, zoals ik al zei het is niet reeel om deze onderscheiding na-temaken omdat deze al zoveel is geproduceerd.G_Exorcist schreef:En ik heb btw een 'namaak' bronze star, dus ze worden wel gemaakt( en een echte heb k ook en daar zie je wel degelijk verschil in)
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
De Bronze Star wordt nog steeds gemaakt en uitgegeven. een na-oorlogse versie vind je voor bedragen tussen de 5 en 20 Euro, afhankelijk wat de koper bereid is te betalen. Er zijn nog steeds heel wat Wo2 voorraden met Wo2 Bronze Stars. Deze worden aangeboden voor bedragen tussen de 10 en 35 Euro, wederom wat de koper bereid is ervoor te betalen.
Van diverse Wo2 versies van US Onderscheidingen worden er langzaam aan sommige wat zeldzamer, waardoor er wel exemplaren zullen verschijnen met een later aangenaaide bevestiging.
Omdat echter de Wo2 ondershceidingen in de VS nog steeds worden uitgereikt zijn de nieuwe versies (behalve de bevestigingspin) verder gelijk aan de Wo2 versies.
Een Bronze Star op naam en in Wo2 blauwe doos (de grotere dozen met ribbon erbij) zijn wel duurder, maar een Bronze Star uit Wo2 met naam is ook nog voor bedragen tussen de 35 en 60 Euro te vinden.
Van diverse Wo2 versies van US Onderscheidingen worden er langzaam aan sommige wat zeldzamer, waardoor er wel exemplaren zullen verschijnen met een later aangenaaide bevestiging.
Omdat echter de Wo2 ondershceidingen in de VS nog steeds worden uitgereikt zijn de nieuwe versies (behalve de bevestigingspin) verder gelijk aan de Wo2 versies.
Een Bronze Star op naam en in Wo2 blauwe doos (de grotere dozen met ribbon erbij) zijn wel duurder, maar een Bronze Star uit Wo2 met naam is ook nog voor bedragen tussen de 35 en 60 Euro te vinden.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)