Bevestigen van patches

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Tim Y.
Lid

Bevestigen van patches

Bericht door Tim Y. »

Ik heb vanmiddag eindelijk mijn 30th ID patch ontvangen, ook heb ik al 2 corporal patches en moet nog en 30th ID patch bestellen. Nou moet ik (Nou ja, "ik" kan het niet echt mijn oma dus ofzo) deze dus op een M41 Field Jacket en een shirt bevestigen. Ik neem aan dat je deze er dus op moet naaien, nu weet ik alleen niet precies hoe. Moet dit op een speciale manier, met welke draad, moet het wel genaaid worden of anders etc.? In de GI Collectors Guide staat al waar deze precies geplaatst moeten worden, dus die informatie heb ik al.

Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik hier graag van, alle informatie is welkom.

Als dit een stomme vraag is, en het allemaal vanzelfsprekend is, excuseer mij, ik heb totaal geen verstand van naaien o.i.d. :P

Mvg
Tim Ypelaar
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
earlymb
Moderator
Moderator
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Je kunt het beter zelf doen, want aan het front hadden ze geen oma's om patches te naaien; het moet namelijk niet te mooi worden. Verder kun je het beste katoenen khaki draad gebruiken. Je zou kunnen overwegen om een origineel naaisetje te kopen; daar zit in ieder geval de goede draad in. :wink:

Grtn

David
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik heb op mijn oude jasje ook een patch opgenaaid. Helemaal zelf! :) O-)

Was een zwarte patch, rarara :P , dus heb ik gewoon met 'moderne' zwarte draad genaaid.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Wilco Vermeer
Lid
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Er is nog heel regelmatig Wo2 garen te verkrijgen. Zelf heb ik altijd US, Brits en DUits garen uit Wo2 thuis liggen voor reparaties en eventueel het opnaaien.
Hoe je ze vast moet naaien, ik weet wel hoe ze bij mij op de originele uniforma zitten, maar hoe je die steek noemt ik zou het niet weten, gewoon omgenaaid over de rand. dus buiten de patch naar binnen, binnendoor naar buiten door jas en patch en dan weer buiten de rand van de patch. Ik heb echter ook jassen origineel waar ze gewoon langs de rand, op de patch genaaid zijn en dan dus geheel rond de rand.
Overigens hadden ze inderdaad aan het fornt geen oma, maar vaak voordat ze naar het front gingen of tijdens verlof wle een vrouw of moeder die het opnaaide.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Plaats reactie