engelse pop

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

engelse pop

Bericht door Bert-Jan »

ik zit er over te denken om een engelse pop te maken weet iemand een site hoe de uitrusting en uniform er uit moet zien en waar ik op moet letten en de prijs natuurlijk :lol:

hoef niet het duurste van het duurste te zijn als het maar klopt

bvd B-J
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Klik hier maar eens op, daar weten ze zeker meer! ;) ( Yep, promotie! :lol: )
Daar is 'ie weer!
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

dank je peter maar die site doet het bij mij niet kan me niet aanmelden en de afbeeldingen worden niet weer gegeven
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Je kan ook hier kijken, daar hebben ze Brits en krijg je een goede indicatie van prijzen. Maar ook bij de QM store kunnen ze nog wel wat hebben. Prijzen van Britse BD jasjes liggen afhankelijk van de staat en de maat tussen de 150 en 300 euro ( voor die prijzen heb ik ze zien gaan. ), BD broeken zijn duurder: 200 euro en meer, voor zover ik weet... Webbing is over het algemeen niet zo duur, ik zie geregeld webbing voorbijkomen op Marktplaats en ook de Ammoboots zijn niet zo duur. Brits is echter niet mijn terrein, dus een precieze prijsindicatie kan ik je niet geven maar ik denk dat je hiermee wel een eindje in de buurt komt! Succes ermee, ik hoop je in elk geval een beetje op weg geholpen te hebben. ;)
Daar is 'ie weer!
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Bekijk dit topic even, staat veel informatie in:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=4522&highlight=brit
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Peter schreef:Je kan ook hier kijken, daar hebben ze Brits en krijg je een goede indicatie van prijzen. Maar ook bij de QM store kunnen ze nog wel wat hebben. Prijzen van Britse BD jasjes liggen afhankelijk van de staat en de maat tussen de 150 en 300 euro ( voor die prijzen heb ik ze zien gaan. ), BD broeken zijn duurder: 200 euro en meer, voor zover ik weet... Webbing is over het algemeen niet zo duur, ik zie geregeld webbing voorbijkomen op Marktplaats en ook de Ammoboots zijn niet zo duur. Brits is echter niet mijn terrein, dus een precieze prijsindicatie kan ik je niet geven maar ik denk dat je hiermee wel een eindje in de buurt komt! Succes ermee, ik hoop je in elk geval een beetje op weg geholpen te hebben. ;)
Nou Peter, kun je niet beter Brits erbij gaan verzamelen, want je weet eral een boel van... :lol: :) :P
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

jeroen1944 schreef:
Peter schreef:Je kan ook hier kijken, daar hebben ze Brits en krijg je een goede indicatie van prijzen. Maar ook bij de QM store kunnen ze nog wel wat hebben. Prijzen van Britse BD jasjes liggen afhankelijk van de staat en de maat tussen de 150 en 300 euro ( voor die prijzen heb ik ze zien gaan. ), BD broeken zijn duurder: 200 euro en meer, voor zover ik weet... Webbing is over het algemeen niet zo duur, ik zie geregeld webbing voorbijkomen op Marktplaats en ook de Ammoboots zijn niet zo duur. Brits is echter niet mijn terrein, dus een precieze prijsindicatie kan ik je niet geven maar ik denk dat je hiermee wel een eindje in de buurt komt! Succes ermee, ik hoop je in elk geval een beetje op weg geholpen te hebben. ;)
Nou Peter, kun je niet beter Brits erbij gaan verzamelen, want je weet eral een boel van... :lol: :) :P
Dat valt wel mee.. ;) Maar ik zit er wel aan te denken er Brits bij te gaan doen, maar US blijft de hoofdmoot hoewel ik Brits ook mooi vind.
Daar is 'ie weer!
jeroen1944
Lid

Bericht door jeroen1944 »

Brits is toch zo mooi.....Mooie kriebel uniformen, kleurige onoverzichtlijke emblemen, onbegrijpelijke organisatie structuur.... :wink:

Jeroen
Guido
Lid

Bericht door Guido »

jeroen1944 schreef:Brits is toch zo mooi.....Mooie kriebel uniformen, kleurige onoverzichtlijke emblemen, onbegrijpelijke organisatie structuur.... :wink:

Jeroen
Inderdaad! kijk deze schoonheid dan eens:

Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Waar je goed voor op moet letten is de Broek en jas. Er wordt veel geknoeid met deze dingen.

Bij de broek kent men verschillende typen. Het grootste gevaar zit hem in de p40 en p47 broek. De p40 broek is oorlogs maar de p46 niet. De p46 is vrijwel identiek aan de p40. De verschillen zitten hem in de labels. Het label van de p40 broek zat aan de buitenkant en de p46 aan de binnenkant. Ook telt de p40 broek in de binnenrand van de broek 6 knopen en de p46 6 setsjes van 2 knopen, dus 12 knopen. Dus een label verwijderen en 6 knopen weg halen en je kan alleen met een getrained oog zien of deze oorlogs is.

Bij de jasjes moet je erg opletten op de p49 jasjes. Deze worden vaak als oorlogs aangeboden. Maar zijn makkelijk als na oorlogs te herkennen doordat ze weg hebben van een p37 jasje maar de knopen op de borstzakken zijn zichtbaar als een p40 jasje.
Bij de aankoop van een jasje ga altijd voor een gelabelde. Dan ga je minder snel de fout in.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

De standaard infanterie uitrusting bestaat uit:

- Koppel
- Basic pouches
- Kruisriemen
- Bajonet met frog
- Gasmasker
- Pionierschepje met hoesje
- Veldfles met hoesje
- L-staps
- Small pack
- Grondzeiltje/regencape

Natuurlijk hoort er nog meer bij maar dit zijn de belangrijkste dingen. In ieder geval voor het goed doen laten lijken van je pop.
Plaats reactie