Ka-Bar en U.S.M4 Utica waarde??

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
ricky
Lid

Ka-Bar en U.S.M4 Utica waarde??

Bericht door ricky »

Hallo, Ik heb vandaag 1 bajonet en 1 gevechtmes gekregen van een colega op het werk, hij had ze al 2 weken geleden belooft maar kwam er vandaag eindelijk mee op de proppen.
Op de Ka-Bar staat U.S.M.C en Olean N.Y en is in zeer goede staat met schede en leren veter.

De M4 heeft alleen het brandbommetje en Utica er in staan en op de schede staat U.S.M8 bmco en op de achter kant staat er heel klein met uitgeperste letters.. vp 25

Ik wil graag weten of deze messen wel ww2 zijn en wat ze een beetje waard zijn, ik doe zelf alleen maar bijna in duitse wapens dus mischien dat ik ze met de tijd wel ruil voor duitse bajo,s!
Laatst gewijzigd door ricky op 02 nov 2005, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Hey Ricky, je kunt het beste even een foto plaatsen denk ik! dat doe je op de site http://www.imageshack.us en is geheel gratis :) Daar kan je in je documenten bladeren en je foto aanklikken en dan je foto hosten met de knop ''host it''. En dan klik je op forum thumbnail 1 of iets dergelijks!! :wink:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
ricky
Lid

Bericht door ricky »

Ok, hier is de foto
Afbeelding
ChrisDW
Lid

Bericht door ChrisDW »

De M4 is wereld WO2 of toch gedeeltelijk het heft is vrij zeker WO2 door de granaat afbeelding, het lemet is geloof ik naoorlogs door de M8. Let wel er zijn japanse repos in omloop maar die hebben geloof ik niet de granaat op het heft staan.
Ik heb mijn boeken niet bij de hand maar zal, als ik thuis ben eens kijken...

Christophe
Jelle H.
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

De M4 is 100% wo2; de guard is goed en de pommel is goed. Ik schat de waarde van deze M4 op 80 euro.

Over die Ka-bar kan ik je niks vertellen. Ik zou niet weten of het Wo2 is. Als je die Ka-bar trouwens wilt verkopen, heb ik er wel belangstelling voor.
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Plaats reactie