Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb gisteren een bajonet (zonder schede) gekregen. Het is een oude overgeschilderde bajonet Ik heb 'm inmiddels weer in originele staat kunnen krijgen. Rest mij de vraag wat voor type is dit, uit welk land, hoe oud enz. Ik zelf heb helemaal geen gegevens of een idee wat voor een type het is.
Lijkt qua handvat indd op een Hembrug bajo.
Mijn bajonet heeft echter een dubbel geslepen blad en geen bloedgeul. De meeste zwaardbajo's tussen wo1 en wo2 hebben vaak een enkel geslepen blad en een bloedgeul.
Ik heb een gevoel dat dit misschien een Franse Bajo is van voor wo1. Dit kan ik echter niet feitelijk onderbouwen.
Lijkt er op, maar is het niet.
Kijk maar naar de punt van de bajonet. Bij de zijne is het een scherpe punt, terwijl de japanse "afgesneden" is (of hoe je het ook noemt).
Ook het de onderkant waar de bajonet wordt vastgemaakt aan het geweer is anders.
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.