Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
seabee schreef:De 82ste had geen herkenings tekens op de helm. Ze hadden wel een mouwvlag op de rechterarm en die had het 101ste weer niet.
82nd airborne had wel degelijk herkenningstekens op hun helmen!
Structueel op alle helmen? Zoals het 101ste op d-day.
Tuurlijk heb je helmen met Gingerbreadman enz, maar werd dit niet individueel gedaan?
Zelfs 101st Ab-ers hadden niet altijd een marking.
Neem de bekende helm van Corrington...
Ik meende me ook nog iets te herinneren van een "goodyear-voetje" en een diabolo maar daar moet ik dan even de betekenis van opzoeken.
Ik heb echter geen enkele foto van een 82nd AB met een marking aan de zijkant, maar men blijft zoeken.
ik ben ook even gaan zoeken in het boek: als sterren van de hemel.
hierin hebben de leden van 82nd overwegend niks op de helm. gavin heeft natuurlijk een ster op zijn helm (later twee omdat hij werd bevorderd)verder heeft hij op de ahcterkant van zijn helm een witte balk. Iemand een idee wat dit is?of is dit iets in zijn camouflagenet?
er staat ook een (onbekende) kapitien in met die de opdruk erop heeft voor een kapitein.
ook staan er de al eerder genoemde en vertoonde helmen van de MP in. met daarop de AA (all american), een band rondom de helm en MP.
karell schreef:...verder heeft hij op de ahcterkant van zijn helm een witte balk. Iemand een idee wat dit is?of is dit iets in zijn camouflagenet?...
Dat was voor de graden aan te duiden bij de Amerikaanse troepen:
Officier: | verticale balk
Onderofficier: - horizontale balk
private private first class en corporal : geen balk
Dan zat ik volledig verkeerd te denken. US is niet meteen mijn gebied en ik zat teveel met de Belgische graden in mijn hoofd. (Daar hoort korporaal tot de vrijwilligers en nog niet tot de onderofficieren)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Zullen waarschijnlijk wel voor een overgroot deel gewoon helmen (M1C en M2 D bale of misschien wel normale M1 helmen) zijn geweest waar gewoon MP opstond. De mooie beschilderde met het 101st embleem e.d. zullen er wel niet veel zijn geweest.