Vliegende Hollander

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Alcazar
Lid

Vliegende Hollander

Bericht door Alcazar »

Hallo allemaal,

Vandaag bij mn opa spullen gevonden van wo2....hij wist niet meer dat het er was, dus het was een fijne, emotionele middag vol herinneringen (hij wordt volgende week 93)...

Anyway, we hebben een aantal Vliegende Hollanders gevonden van de dagen rond D-Day.
Ook hebben we een krantje opgedoken met de titel Nachrichten fur die Truppe van 22 mei 1944....Duitse tekst (denk dat het bedoeld is als propaganda voor de Duitse soldaten.....verbeter mij als ik fout zit)

Mijn opa vroeg zich af hoeveel die blaadjes ongeveer waard zijn als hij het zou verkopen...emotionele waarde is hoog, maar in €??

Ik hoor het wel

Alvast bedankt

D van Brecht
sobel
Lid

Bericht door sobel »

krantjes zitten meestal tussen de 2.50 - 7.00

ligt aan de inhoud.

ik denk dat Nico je wel meer info kan geven.

mvg

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Alcazar
Lid

Bericht door Alcazar »

Die ene van 6 juni 1944 is wel een hele aardige ja, in het Duitse krantje staan zelfs voetbaluitslagen in!!

Maar Nico....zeg het maar

Sobel, bedankt voor de snelle reactie...
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

De vliegende hollander krantjes zijn zeker wel 5 tot 10 euro waard. Het blijft natuurlijk wat de gek er voor geeft. Als iemand al lange tijd naar een bepaald deel op zoek is dan zal hij er ongetwijfeld meer voor willen geven.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

ik heb verschillende exemplaren van de vliegende hollander en die heb ik allemaal tussen de 5 a 10 euro gekocht dat de waarde ook is.
maar dan praten we wel over een goeie leesbare staat waarin ze moeten verkeren.
maar net als wat tex zegt als er iemand is die 1 bepaalde exemplaar zoekt geeft je er ongetwijveld meer voor!
en het pamflet nachrichten fur die truppe licht ook rond de zelfde waarde als een vliegende hollander.
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ja ik heb de meeste krantjes tussen de 4 en 10 euro gekocht. Maar het is echt wat de gek ervoor geeft, net wat Tex ook al aangeeft. Als er voor iemand een interessant artikel instaat dan is hij of zijn wel bereid er meer voor te geven. Als er voor mij interessante artikelen in staan dan ben ik in sommige gevallen bereid meer als 10 euro te betalen voor een krantje.
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Nico Roelofs schreef:Ja ik heb de meeste krantjes tussen de 4 en 10 euro gekocht. Maar het is echt wat de gek ervoor geeft, net wat Tex ook al aangeeft. Als er voor iemand een interessant artikel instaat dan is hij of zijn wel bereid er meer voor te geven. Als er voor mij interessante artikelen in staan dan ben ik in sommige gevallen bereid meer als 10 euro te betalen voor een krantje.
helemaal mee eens :) 8)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Plaats reactie