Mn nieuwste 8th Airforce B17 pilot, DFC uniform!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Sbas
Lid

Mn nieuwste 8th Airforce B17 pilot, DFC uniform!

Bericht door Sbas »

HIJ IS ER!!! WHOEHOEHOE, hij is mooier dan ik verwachtte! Ik zal nu ook het aankoop bedrag maar onthullen...--> 150US Dollar. Eerst zou ik voor dit bedrag alleen de jas en het shirt kopen maar ik kreeg dus de broek en de garisson er GRATIS bij! Dit is het uniform waar meneer in thuis kwam.

De broek heeft een soort elastiek achtig spul in de rand binnenin, dit is helaas een beetje uitgedroogd. De jas heeft waar nu de 8e patch zit stikgaatjes zo groot als de 5th patch dus ik denk dat de 5th verhuist is nadat hij bij de 8e kwam en de fam dus het verhaal iets heeft omgedraaid.

Voor de gene die de voro geschiedenis van de aankoop enz willen lezen (omdat ik dit eerder op ww2-eto.com heb gepost): http://www.ww2-eto.com/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

ENJOY:

Grouping:
Afbeelding

Jas:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Label id jas:
Afbeelding

Broek:
Afbeelding

Label id broek:
Afbeelding

Shirt:
Afbeelding

label int shirt:
Afbeelding

Garrison:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat dit een wasplaatje is ofzo, ik vond het in de binnenzak van de jas? Weet iemand meer?
Afbeelding

Dit is een formulier uit 1959 (Korea heeft hij ook gediend) waar zijn service nummer op staat van die periode, weet iemand of zijn service nummer uit wo2 hetzelfde is dan???
Afbeelding

Afbeelding

En als laatste is er een site waar ik info over hem kan vinden, of is er alleen het archief?

Sebas
Tim Y.
Lid

Bericht door Tim Y. »

Nou, dit is wel een zeer mooi uniform moet ik zeggen, gefeliciteerd met deze prachtige aankoop.
- Voorheen: Lt. Tim_NL
A man is not dead, until he is forgotten.
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007

Bericht door Alex »

Aight hebbie die van de black pietzz gehad? :P
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Moooooi 8)
Plaats reactie