verschil tussen 2 holsters

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Desert Rat
Lid

verschil tussen 2 holsters

Bericht door Desert Rat »

hoi ,

ik wil me een uniform van een Engelse tanksoldaat bij elkaar gaan sparen en heb gehoord dat deze vaak een speciaal tankholster hadden.

Nu is mijn vraag wat het verschil is tussen de twee holsters van mijn afbeeldingen. (welk een echt tankholster is en welk niet :? )

Ik denk dat het holster van afbeelding 1 een echt tankholster is, vanwege het verschil op welke hoogte het hangt met het tweede holster.
(hier ben ik niet zeker van omdat ik een originele foto heb met een tanker met een holster wat niet zo laag hangt. !!)

Graag jullie mening hierover....

foto's:

http://img429.imageshack.us/my.php?image=lang9bi.jpg

http://img429.imageshack.us/my.php?image=kort2sw.jpg

MVG Tom:P
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Ik kan slechts een gissing doen van welk holster goed is, daar dit niet mijn verzamelgebied is en ik er dus niet veel verstand van heb.

Wat ik wel zeker weet is dat dit topic verkeerd staat bij As-mogendheden. Deze moet bij Geallieerd komen te staan. :P ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Desert Rat
Lid

ja volges mij is ie verplaatst.
ik had 'm bij vragen geplaatst.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Beide holsters zijn tank holsters. Dus beide zou je kunnen gebruiken.

Het lange model hoort met een riem om je been te zitten. Dit model is later in de oorlog afgeschaft. Dit omdat men vaak bleef hangen achter het holster bij het instappen van de tank.

Het korte model is eigenlijk het lange model maar dan ingekort. Dus deze zul je voornamelijk zien op bevrijdingsfoto's. Want het lange model mocht toen officieel niet meer gedragen worden.

Maar een normaal pistool holster mag je ook gebruiken. Hier liep men ook mee. Op mijn eigen tanker heb ik er ook nog 1 zitten. Maar zoek nog het lange Canadese model. Dit gewoon omdat ik deze mooier vind. Alleen ze kosten wel een hoop. Meer als de overal zelf. :wink:
Desert Rat
Lid

okay :) bedankt voor de info...maar dat 2e holster is dat niet hetzelfde als een gewoon standaard holster?

ohja...de lange model tankholsters kan die band wat je om de been bind
van verschillende stoffen gemaakt zijn :? , want ik heb er een gezien van gewoon dezelfde stof als het holster en in het leer.

Gr. Tom
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Dit is het gewone standaard holster.
http://wing.chez-alice.fr/RAF/equipment/RAF_Webbing.jpg

Bij het lange model holster ken ik alleen de riem om het been ook van de webbing stof. Een leren riem heb ik nog nooit gezien. Is dan volgens mij dan ook nooit officieel geweest.
Desert Rat
Lid

ow....kijk dan eens goed op deze foto:

http://img421.imageshack.us/my.php?image=851b2tk.jpg

waar ik deze foto had gevonden stond dat dit holster nog het originele leren beenriem bevat. Daarom denk ik dat ze die dan ook met leren riem hebben gemaakt.

Tom
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Ik heb niet lang naar deze foto hoeven kijken. :) Maar deze riem hoort er absoluut niet bij. Daar ben ik van overtuigd. De riem is ook veel te smal.

Kijk maar eens naar deze. Zo hoort het holster er uit te zien:
Afbeelding

Afbeelding

Kijk dat iemand zegt dat het orgineel is, hoeft nog niet te betekenen dat het zo is. Probeer maar eens eens foto te vinden dat het ook in oorlog is gedragen. Die vindt je gewoon niet. En als je er 1 aantreft dan ben ik er van overtuigd dat de soldaat dat zelf heeft gedaan. :)
Desert Rat
Lid

okay als u dat zegt, want ik denk dat u er meer verstand van heeft dan mij...

deze stond op ebay dus kan ik die dan beter niet kopen?

Gr. Tom
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Desert Rat schreef:okay als u dat zegt, want ik denk dat u er meer verstand van heeft dan mij...

deze stond op ebay dus kan ik die dan beter niet kopen?

Gr. Tom
Ik raad het je af om die te kopen. Je komt ze wel vaker tegen en mooier. Maar let wel op! Deze worden wel nagemaakt. Dat zie je vrij snel aan de stempel. Maar het komt voor dat ze dus die namaak als orgineel verkopen. En het is natuurlijk zonde als je veel geld uitgeeft voro iets wat het lang niet waard is.
Desert Rat
Lid

ja ok ik zal hem niet aanschaffen :P en eens verder rondkijken...

dit is de link waar ik hem zag staan...

http://cgi.ebay.co.uk/TANK-CREW-WEBLEY- ... dZViewItem

Maar de stempel lijkt mij (als een echte amateur die nog niet zoveel weet :P!! ) misschien wel origineel. Ik had het korte model tankholster op ebay gezien met dezelfde stempeling. En waarom heeft dit holster dan wel die lange webbingriem en geen korte?

MVG Tom
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Wat bedoel je precies met je vraag? Ik snap hem nemalijk niet helemaal.
Desert Rat
Lid

srry voor de onduidelijkheid :?

eigelijk was mijn vraag waarom er wel zo'n lange webbingriem aanzit en geen korte. :P
En of u misschien kon zien of de stempeling echt was
:?
MVG Tom :)
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

De stempeling van dit holster ziet er prima uit. Niks mis mee. Waarom hier geen korte webbing riem aan zit weet ik niet. Vraag me dan ook af of je deze wel aan de koppel kan hangen. Ik vind het in ieder geval wel zonde om hier me geld aan uit te geven.
Desert Rat
Lid

okay dan denk ik dat ik me geld er ook niet aan uitgeef :)
maarja verder prettige kerstdagen en gelukkig nieuwjaar :)

Tom
Plaats reactie