vraag britse kleren en spullen
De uitrusting die gedragen werd op de NL BD was dezeldfde die tot '89 werd gedragen:
-Koppel, patterm '44
-Koppelpassanten met kruisriemen
-US model veldfles
-Gasmasker K
-Pioniersschop met houten steel in hoes van canvas en leer, op de US manier vastgehaakt. ( werd later vervangen dor een variant die geheel van staal was en die me nog gebruikt. )
-Pukkel, lijkend op de Britse Smallpack.
De NL uitrusting lijkt sterk op de Britse uitrusting en was daar ook op gebaseerd, terwijl de veldfles weer gebaseerd was op de US M10 foudraal en fles. Ook droeg men de van de US M1 afgeleide helm met binnenhelm die leek op de US variant uit wo II.
-Koppel, patterm '44
-Koppelpassanten met kruisriemen
-US model veldfles
-Gasmasker K
-Pioniersschop met houten steel in hoes van canvas en leer, op de US manier vastgehaakt. ( werd later vervangen dor een variant die geheel van staal was en die me nog gebruikt. )
-Pukkel, lijkend op de Britse Smallpack.
De NL uitrusting lijkt sterk op de Britse uitrusting en was daar ook op gebaseerd, terwijl de veldfles weer gebaseerd was op de US M10 foudraal en fles. Ook droeg men de van de US M1 afgeleide helm met binnenhelm die leek op de US variant uit wo II.
Daar is 'ie weer!
- spikethemike
- Lid
- spikethemike
- Lid
- Shifty
- Lid
- Contacteer:
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- spikethemike
- Lid
ok een vraag die al eerder had gesteltNico Roelofs schreef:Graag weer ontopic heren! Verder met de Britse uniformen en uitrusting.
ik wil een site gaan maken over de kleren en standaard uitrusting van een britse infantarist maar mag ik jouw informatie en plaatjes van bijvoorbeeld de webbing gebruiken ik denk ik vraag maar mischien heb je het liever niet
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
De informatie mag je best gebruiken. Maar ik geef garantie dat al mijn gegeven informatie 100% correct is. Je kan beter deze informatie halen uit boeken. Het beste is nog om de informatie te halen uit de ACI's want daar staat altijd de juste info in. Dat zijn namelijk de voorschriften uit die tijd.
Maar heb liever niet dat je hiervoor mijn foto's gebruikt.
Maar heb liever niet dat je hiervoor mijn foto's gebruikt.
- sobel
- Lid
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Als je wilt mag je gerust foto's gebruiken van mijn britse objecten:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=12131
groeten
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=12131
groeten
For King & Country
- spikethemike