vraag britse kleren en spullen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Hoe zit dat met de uitrusting gedurende het Ardennenoffensief? Komt deze ongeveer overeen met Amerikaanse soldaten? (overcoat, ...)

@Spikethemike: als je twijfelt over de echtheid van iets, altijd laten liggen :) Beter even wachten en iets kopen waar je zeker van bent, dan vlug kopen en later zien dat het een repro is .. :)
Zo spaar je een pak geld!
Laatst gewijzigd door AtroX op 30 dec 2005, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hier liggen hun lijken als zaden in 't zand, hoop op den oogst o vlaanderland"
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Zal kijken of ik deze straks met die van mij kan vergelijken. Maar de knopen die erop zitten zijn niet orgineel. Op Mijn P37 zitten nog de vroege koperen knopen. Maar de knopen die hierop zitten lijken ook nit op de standaard knopen die je aantreft op de P40's.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

AtroX schreef:Hoe zit dat met de uitrusting gedurende het Ardennenoffensief? Komt deze ongeveer overeen met Amerikaanse soldaten? (overcoat, ...)
De Amerikaanse uniformen en uitrusting is totaal anders als dat die van de Britten. Weet niet precies hoe de US overcoat eruit ziet, dus kan hier niks over zeggen. Wel weet ik dat de Amerikanen met Britse winter camouflage pakken hebben gelopen. Zie deze foto's:

Afbeelding

Afbeelding
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Ja ik vroeg me dat af omdat ik al vaker een "Britse" overcoat heb gezien op eBay, iets gelijk dit: http://cache.tias.com/stores/mspackratz ... 404usa.jpg

Deze is blijkbaar amerikaans, ma ik dacht dat het enigste verschil het etiket was? En dat de Britten deze dus ook droegen :)

Ben namelijk van plan ooit eens een Engelse soldaat tijdens het Ardennenoffensief op te stellen :)
Maar dus bv zo'n winter camo jas + typische engelse uitrusting + engelse helm zou doorgaan vr een opstelling?
En voor hoevel € gaat zo'n winter camo outfit?
30th Infantry Division verzamelaar. Altijd geïnteresseerd in voorwerpen uit Belgisch Limburg tijdens de oorlogsjaren.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

AtroX schreef:Ja ik vroeg me dat af omdat ik al vaker een "Britse" overcoat heb gezien op eBay, iets gelijk dit: http://cache.tias.com/stores/mspackratz ... 404usa.jpg

Deze is blijkbaar amerikaans, ma ik dacht dat het enigste verschil het etiket was? En dat de Britten deze dus ook droegen :)

Ben namelijk van plan ooit eens een Engelse soldaat tijdens het Ardennenoffensief op te stellen :)
Maar dus bv zo'n winter camo jas + typische engelse uitrusting + engelse helm?
En voor hoevel € gaat zo'n winter camo outfit?
Etiket is inderdaad een verschil. Maar ook de knopen. Maar ik ken de US jassen niet dus zou niet meer verschillen op kunnen noemen.

Ja een winter camo pak zou heel goed kunnen. Helm, schoenen en wat uitrusting erbij en je hebt een leuke betaalbare pop. Maar je kan hem ook de standaard BD geven maar dan ben je wat meer geld kwijt.
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

En zijn deze nog gemakkelijk te vinden? En waar moet men precies op letten om te zien of het een echte is of niet?
Ik verzamel namelijk alleen US Ardennenoffensief, maar een Ardennenoffensief zonder Britse soldaat zou maar wat raar zijn :)
(later komt hier ook nog een Duitser bij, ma ik heb het geld nog nie :p)
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hangt er maar net van af of je een gelukje hebt of niet, Nico... Ik kan bijvoorbeeld een duitse M40 helm kopen, met origineel binnenwerk, voor €40-50 ...
AtroX
Lid
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Hmm ja, ik ben mss van plan een kleine advertentie te plaatsen in onze stadskrant :)
Hopelijk krijg ik dan een reactie :) Meestal kennen deze mensen de prijzen niet ^^
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

AtroX schreef:En zijn deze nog gemakkelijk te vinden? En waar moet men precies op letten om te zien of het een echte is of niet?
Ik verzamel namelijk alleen US Ardennenoffensief, maar een Ardennenoffensief zonder Britse soldaat zou maar wat raar zijn :)
(later komt hier ook nog een Duitser bij, ma ik heb het geld nog nie :p)
Ze zijn nog wel aardig te vinden. Duur zijn ze ook nog niet omdat de vraag er niet zo heel groot naar is. Repro's zijn er niet echt in omloop. Heb voor paar weken terug de eerste gezien. Maar deze was gemaakt door een kennis van mij voor eigen gebruik. Ook horen er labels op de pakken te zitten. Bij de broek zit die aan de buitenkant op de kont. En bij de jas aan de binnenkant.

Hier scans van mij labels:
Afbeelding

Afbeelding
Sbf.Koch schreef:Hangt er maar net van af of je een gelukje hebt of niet, Nico... Ik kan bijvoorbeeld een duitse M40 helm kopen, met origineel binnenwerk, voor €40-50 ...
Tuurlijk dat kan altijd! Maar een beetje verzamelaar en handelaar weet de prijzen wel van Britse oorlogse jasjes en die weten ook wel dat zoiets meer opbrengt dan 15 euro. Dus dan zou deze haast wel bij een niet kenner weg moeten komen.
En ik heb al heel wat oorlogse Britse jasjes gezien en vast gehad. En ik heb geen goed gevoel bij dit jasje.

Dingen die mij aan het twijfel brachten waren de knopen. De groenige stof aan de binnenzijde, heb ze altijd nog khaki gezien. En de borstzakken.

Maar heb nog wat vragen voor spikethemike:
- Kun je zien of er ooit een label in het jasje heeft gezeten? En dan moet je kijken aan de binnenkant van het jasje op zakken. Je zou dan kleine gaatjes moeten zien in de vorm van een rechthoek waar ooit het label op genaait heeft gezeten.
- Staat er een War Deparment stempel in? Dus "W /I\ D" met waarschijnlijk daar nog een 3 cijferig nummer er onder. "/I" dit moet het Britse pijltje voorstellen.
spikethemike
Lid

Bericht door spikethemike »

het is een na oorlogse productie ben ik achter gekomen en het is een duitse site en dat zijn de enigste foto's maar ik ben pas een beginnende verzamelaar voor mij is het mischien wel wat
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

spikethemike schreef:het is een na oorlogse productie ben ik achter gekomen en het is een duitse site en dat zijn de enigste foto's maar ik ben pas een beginnende verzamelaar voor mij is het mischien wel wat
Ja 15 euro is inderdaad niet veel voor een na oorlogse productie. Want als je na gaat dat een oorlogse P37 rond de 150 euro doet. :wink:
spikethemike
Lid

op die site betaal ik voor
- Koppel
- Kruisriemen
- Basic pouches
- Veldfles
- Bajonet met frog
- Veldschepje met hoes
- L-straps
- Small pack
ongeveer 140 euro
dan heb alleen nog geen
- Regencape/grondzeiltje
- Gasmasker
- Grote schep
bij mijn uitrusting
+20 euro verzend kosten is dan 160
is dit goedkoop of niet
spikethemike
Lid

en weer iemand een goede site winkel ofzo met wo2 spul :P
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Is alles mooi gedateerd? Ook de koppel? Is alles nog in een mooie staat?

Als alles oorlogs gedateerd is dan vind ik 140 euro een nette prijs.
spikethemike
Lid

er staat bij de meeste producten dat alles orgineel is en ik denk wel dat het gedateert is dit staat boven aan

Hier finden Sie (vielleicht letztmalig!) eine große Auswahl an Original Ausrüstungsgegenständen der britischen Armee aus dem zweiten Weltkrieg. Die Teile sind größtenfalls datiert, meist in sehr gutem Zustand und oftmals sogar ungetragen - also neuwertig! Die Schnäppchen von heute sind die Raritäten von Morgen!
Greifen Sie zu solange der Vorrat reicht!

maakt het dateren dan veel uit voor de prijs
en is de prijs nog steeds goed als het niet gedateerst is
of is het dan oplichterij
Plaats reactie