28th Div. M1 helmet WWII origineel?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Sobel, een Decal is een plakplaatje... In dit geval noem je het een "painted helmet". Ik vind eigenlijk alles aan de helm er nieuw uitzien... Liner is trouwen F gestempeld. Heb ik evt. ook nog een foto van...

Ik heb de verkoper om een foto van de "bloody bucket" apart gevraagd. Even afwachten...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

correctie, decal hoeft niet altijd een plakplaatje te zijn...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Nou, de beheerder van de site http://www.m-1helmet.com zei dat dit wel zo was...
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dan spreekt de beheerder zich tegen want op de site heeft hij het over helmet markings...

dus bijden fout.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Helmet markings zijn geen 'decals'!
Decals zijn plakplaatjes (Op Duitse helmen)!!!

Ik bedoel dus:

Duitse helm: Decal
US WWII helm: Painted/marked
sobel
Lid

Bericht door sobel »

wie zegt er dat helmet markings decals zijn =/ hoor je mij niet zeggen hoor....

probeer het volgende keer wat beter te verwoorden, zo ontstaat er geen vergissing.
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

sturmman schreef:Dit zou het verhaal zijn:

De helm komt uit de duitse plaats ROETGEN waar deze div,hevig heeft gevochten,ik had een oude grenen kast gekocht en moest die gaan halen dus in roetgen,op zolder stond nog wat spullen met o.a deze helm en een duits gasmasker met blik. Ik heb deze twee spullen dus erbij gekocht.De familie die er woonde ist te vertellen dat het spullen waren van hun vader die er in de oorlogsjaren heeft gewoond(inmiddels overleden),ze verkochten de inboedel,
om het huis te kunnen verkopen.

FOTOS:
Afbeelding
Afbeelding

Sbas
Hoe kom je aan dit verhaal? De foto's in dit bericht zijn idd exact de foto's die ik doorgestuurd heb gekregen van de verkoper!
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Heeft de verkoper zelf gezegd!

PS: Een decal is een plakplaatje alleen wordt algemeen gebruikt voor de geschilderde markings. Marking staat gewoon voor markering en decal staat specefiek voor transfer/plakplaatje! Denk aan de modelbouw --> decals zijn hier de plaatjes die met water op je model te maken zijn!

Sbas
sobel
Lid

Bericht door sobel »

bedankt voor de info!
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Sturmman, hoe kom je nu aan dat "verhaal"?
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

sturmman schreef:Heeft de verkoper zelf gezegd!
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Mmm ik had hem nog wat fotos van andere zaken gevraagd maar nooit meer wat van hem gehoord! Vreemde zooi...
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Sturmman, Deze mail ontving ik een paar dagen geleden:

Ik heb hem er af gehaald, ik weet nu zelf niet of het een echt exemplaar is,ik laat hem nakijken door een verzamelaar als ik er een tegen kom ergens, ik kon hem verkopen maar heb het niet gedaan als ik niet zeker weet of het een originele is.
Maar heb links en rechts op internet site's gekeken, een ding weet ik nu wel het is een amerikaanse.
Groetjes JOE.
Sbas
Lid

Bericht door Sbas »

Eerlijk...als hij t meent dan zou er best wel eens een waarheid in dat verhaal kunnen zitten. Want als je zo eerlijk bent ga je dat ook niet verzinnen denk ik!

Sbas
sobel
Lid

Bericht door sobel »

hij viel best te verkopen, al was het een fake dan kon de verkoper er nog geld voor krijgen (er zijn zat mensen die erin trappen) dus nu hij het van marktplaats afhaalt, geeft dat wel een beetje vertrouwen!
Plaats reactie