Mosin Nagant M44 karabijn
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 51 keer
- Ontvangen: 93 keer
Mosin Nagant M44 karabijn
Omdat ik niet echt een wapenkenner ben heb ik de volgende vraag; Wat is ongeveer de prijs van een Russische Mosin Nagant M44 karabijn uit 1944, incl. het klapbajonet? De karabijn is uiteraard gedeactiveerd volgens de Nederlandse wapenwetgeving. De karabijn zou in een mooie staat zijn. Foto's van de karabijn heb ik helaas niet.
- asjemenou
Het gaat namelijk om deze advertentie. http://koopjes.marktplaats.nl/verzamele ... 51950.htmlsturmman schreef:Dat lijkt me ook een beetje overdreven...150max denk ik!
Sebas
Volgens de verkoper heeft ie al een bod van 225 Euro gehad.
- asjemenou
M44 karabijn
Is dat zo Sturmman? Nogmaals ik ben meer een uniformverzamelaar dan een wapenverzamelaar. Mij is ooit een keer een Mosin Nagant M44 uit 1946 te koop aangeboden voor 125 Euro. Deze zag er overigens goed uit. Had naast de Russische stempels ook een DDR merkje. Waarschijnlijk in de DDR doorgebruikt. Ik heb 'm niet gekocht omdat ik toch liever een oorlog gedateerde wil hebben. Laat deze dan iets duurder zijn. Maar als deze karabijnen makkelijker te vinden zijn volgens jouw dan bijv. een Mauser K98 waar kan je zo'n Mosin Nagant M44 karabijn dan kopen?
- Sbas
- Lid
Nahjah je ziet ze nogal eens voorbij komen. Ik heb zelf ook eens de kans gehad om er 1 (Een m44) (in de Dump2000 in Utrecht) te kopen voor hij ging sluiten voor 160 gulden! Heb het toen niet gedaan omdat ik koos voor de Steyer M1895!
Maar een goeie K98 is voor mij nummergelijk (moeilijk door dat Russen ze vaak uit elkaar haalde enz) en NIET doorgebruikt (door Noren of wat dan ook)! Die worden steeds moeilijker en vooral ook duurder.
Sbas
Maar een goeie K98 is voor mij nummergelijk (moeilijk door dat Russen ze vaak uit elkaar haalde enz) en NIET doorgebruikt (door Noren of wat dan ook)! Die worden steeds moeilijker en vooral ook duurder.
Sbas
- asjemenou
Dump 2000
Is de Dump 2000 in Utrecht dicht dan? Ik zou dit niet eens weten. Ik ben er ooit 1 of 2 keer geweest. Hadden ze daar ook niet een AK47 aan de muur hangen?
Wat die Mosin Nagant karabijn betreft, 250 Euro is wel dé limiet voor mij. Ik geef dit geld liever uit aan een uniformstuk of een insigne ofzo. De verkoper wil de advertentie nog een paar dagen laten staan. Zelf denk ik dat ie 'm bij een wapenhandelaar heeft gekocht want er zit een bewijs van onklaarheid bij. Wapenhandelaren zijn nou niet echt de goedkoopste adressen voor dit soort deko wapens lijkt mij.
Wat die Mosin Nagant karabijn betreft, 250 Euro is wel dé limiet voor mij. Ik geef dit geld liever uit aan een uniformstuk of een insigne ofzo. De verkoper wil de advertentie nog een paar dagen laten staan. Zelf denk ik dat ie 'm bij een wapenhandelaar heeft gekocht want er zit een bewijs van onklaarheid bij. Wapenhandelaren zijn nou niet echt de goedkoopste adressen voor dit soort deko wapens lijkt mij.
- Sbas
- Lid
Jup idd die is al JAREN dicht! Zeker een jaar of 4...
Was leuke zaak.
Maar idd die AK hadde ze ook, al betwijfel ik of die echt was!
Maar ja 250 lijkt me ook een ZEER goede prijs...Je hebt gelijk ik moest ook eerst een $$$ meevaller krijgen voor dat ik besloot 375 aan een K98 uit te geven
Ik vind uniformen het ook meer waard!
Sebas

Maar idd die AK hadde ze ook, al betwijfel ik of die echt was!
Maar ja 250 lijkt me ook een ZEER goede prijs...Je hebt gelijk ik moest ook eerst een $$$ meevaller krijgen voor dat ik besloot 375 aan een K98 uit te geven

Sebas