Heeft iemand een US M-43 parabroek voor mij...?
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
- Robert
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer:
Ja, maar het is niet representatief.....Robert schreef:Er zijn wel airbornes geweest die M43 broeken droegen zonder zakken.
Dus het zou best kunnen als je een gewoone M43 broek onder een 82nd M43 jas doet.
Dat is net zoals een D-Day Airborne set zonder reinforced jump suit.....
Johan
29th Let's Go!!!!!
- Robert
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 52 keer
- Ontvangen: 95 keer
Uniform- en uitrustingssukken termen
Af en toe raak ik flink de kluts kwijt met die Engelse (Amerikaanse?!) uitdrukkingen. Een Amerikaanse M43 field jacket met M43 trousers (met airborne zakken) dat is toch wat er op onderstaande foto's wordt gedragen? Op de 2e foto alleen die bekende meneer rechts dan die dit draagt.johan willaert schreef:M43 field jacket + M43 trousers met airborne zakken + buckle boots
werd in het algemeen gedragen door ALLE GI's van de 101AB en 82AB vanaf Market Garden...
Uitzondering 504/82AB, die het reinforced Jump Suit droeg in NL

Hoe zit dat nu eigenlijk met die banden/lijnen tussen de pijpen hoe behoren die precies te worden gedragen? Gebonden onder de zakken of onder de klep van de zakken?
En hoe zit dat nu precies met het identificatievlaggetje (uiteraard 48 sterren) op de mouw van de M43 field jacket? Ik zie foto's van para's gedurende Market Garden met een opgenaaide US vlag (zoals op mijn M43 jacket) maar ook met losse armbanden. Bestond hier nog een bepaald voorschrift voor en zijn er ook nog verschillende modellen van de opgenaaide US vlaggetjes?
Ik heb zo'n M43 jacket dus al jaren in de kast hangen en moet er eigenlijk nog steeds een paar rangchevrons op naaien. Ook heb ik deze al jaren geleden gekocht maar het is er nog steeds niet van gekomen.
Het probleem is eigenlijk dat de opgenaaide US vlag te laag op de jas is genaaid (is origineel zo gedaan). Wat inhoud dat de rangchevron ook te laag komt te zitten op de mouw. Hoe werd dit in de praktijk gedaan? Moet ik de US vlag verzetten?
-
- Lid
- Contacteer:
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 52 keer
- Ontvangen: 95 keer
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Johan. Ik had ergens zelf ook wel dat idee vandaar dat de chevrons er nog steeds niet opzitten. Mijn US 101AB uniform is dus ten tijde van Market Garden. Maar hoe zit dat met die vlaggetjes? Werden opgenaaide vlaggetjes en armbanden met vlaggetjes door elkaar gedragen?
-
- Lid
- Contacteer:
Ja, kijk eens naar wat foto's... Market Garden Then & Now of Vanguard....asjemenou schreef:Daar heb je eigenlijk wel gelijk in Johan. Ik had ergens zelf ook wel dat idee vandaar dat de chevrons er nog steeds niet opzitten. Mijn US 101AB uniform is dus ten tijde van Market Garden. Maar hoe zit dat met die vlaggetjes? Werden opgenaaide vlaggetjes en armbanden met vlaggetjes door elkaar gedragen?
29th Let's Go!!!!!