Brits denim uniform ook gedragen aan het westfront?
- Darryl
- Lid
Brits denim uniform ook gedragen aan het westfront?
Een medeverzamelaar vertelde me dat een Brits denim uniform ook vaak werd gedragen i.p.v de standaard battledress. Ik weet dat het wel werd gedragen in Italie etc en soms door de Home gard, maar werd dit ook gedragen in Nederland, Belgie enz?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
-
- Lid
Ik denk dat het denim uniform veelal in warmere streken werd gedragen
omdat ze niet veel warme dagen hadden in belgie en Nederland.
Natuurlijk kunnen er ook soms uitzonderingen geweest zijn de ene dag was warmer dan de andere.
Ik veronderstel dat als het hier gebruikt werd voornamelijk over de battle-dress gedragen werd of voor mechanicien die hun dress niet wouden vuil maken.
mvg Enzo
omdat ze niet veel warme dagen hadden in belgie en Nederland.
Natuurlijk kunnen er ook soms uitzonderingen geweest zijn de ene dag was warmer dan de andere.
Ik veronderstel dat als het hier gebruikt werd voornamelijk over de battle-dress gedragen werd of voor mechanicien die hun dress niet wouden vuil maken.
mvg Enzo
- Darryl
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
- Darryl
- Lid
Bedankt voor de info Nico. Ik heb ergens gelezen, dat het Denim uniform door bepaalde eenheden bij de landingen op D-day werd gedragen...Net zoals sommige Amerikanen hun HBT over hun gewone uniform droegen...Klopt dit?
Een Denin tank suit, was dat gewoon een zelfde uniform, of bestond dat net zoals de tankoveral uit een stuk?
Een Denin tank suit, was dat gewoon een zelfde uniform, of bestond dat net zoals de tankoveral uit een stuk?
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
-
- Lid
het denim tank-suit bestond uit 1 stuk en was ongeveer hetzelfde als de tankoveral (alleen van een andere stof)
zelf heb ik een boek waar een foto in staat van 2 engelse soldaten die een panzershrek bestuderen in een denim uniform maar zonder de battle dress eronder. (getrokken in july 1944 normandie)
indien je wilt scan ik hem wel morgen eens in
mvg Enzo
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
zelf heb ik een boek waar een foto in staat van 2 engelse soldaten die een panzershrek bestuderen in een denim uniform maar zonder de battle dress eronder. (getrokken in july 1944 normandie)
indien je wilt scan ik hem wel morgen eens in
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
mvg Enzo
-
- Lid
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer:
Er zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen geweest. Maar of nou hele eenheden hiermee uitgerust waren betwijfel ik.Darryl schreef:Bedankt voor de info Nico. Ik heb ergens gelezen, dat het Denim uniform door bepaalde eenheden bij de landingen op D-day werd gedragen...Net zoals sommige Amerikanen hun HBT over hun gewone uniform droegen...Klopt dit?
- jeroen1944
- Lid